Gοοd News: Σάσα Αμπατζή: Να τολμήσετε δράσεις, να ανασύρετε όνειρα και επιθυμίες και να τα κάνετε πραγματικότητα - Success story Θεσσαλονίκης με επιχείρηση ενδυμάτων!

Ας ακούσουμε την ίδια την Σάσα Αμπατζή στην ομιλία της στο πλαίσιο της εκδήλωσης "Η επιχειρηματικότητα είναι νοοτροπία" που διοργάνωσε το ΤΟΓΜΕ (Τομέας Γυναικών μάνατζερ και επιχειρηματιών της ΕΔΕΕ : Ενωση Διοίκησης Επιχειρήσεων)  στην Θεσσαλονίκη.

Ας ακούσουμε την ίδια την Σάσα Αμπατζή στην ομιλία της στο πλαίσιο της εκδήλωσης "Η επιχειρηματικότητα είναι νοοτροπία" που διοργάνωσε το ΤΟΓΜΕ (Τομέας Γυναικών μάνατζερ και επιχειρηματιών της ΕΔΕΕ : Ενωση Διοίκησης Επιχειρήσεων)  στην Θεσσαλονίκη.



Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας.Οταν μου προτάθηκε από τις κυρίες του ΤΟΓΜΕ,να είμαι ομιλήτρια στην σημερινή εκδήλωση με θέμα «η επιχειρηματικότητα είναι νοοτροπία?» η πρώτη μου σκέψη ήταν ποια τοποθέτηση θα μπορούσα να κανω εγώ στο θέμα αυτο,γιατι ποτέ στο παρελθόν δεν με απασχόλησε αυτή η προσέγγιση.



Κάνοντας μάλιστα ενα φλας Μπακ στα χρονια της νομικής και της ανεμελιάς, θα έλεγα οτι συγκυριακά βρέθηκα στο τιμόνι της πατρικής επιχείρησης και στην παραγωγή του γυναικείου ενδύματος πριν από 25 περίπου χρονια.

Η παρακαταθήκη όμως του πατερά μου αλλά και η δική μου θέληση ήταν τόσο μεγάλη που στην πορεία που διέγραψα έπαιξε καθοριστικό ρόλο



Συνεπώς το ερώτημα της σημερινής εκδήλωσης, η απάντηση για μενα είναι σύνθετη. Θα αναφερθώ λοιπόν στην προσωπική μου ιστορία για να εξηγήσω την πολυπλοκότητα αυτής της απάντησης.

Απο την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκα με το γυναίκειο ένδυμα η εμμονή μου στην ποιότητα της ραφής και του ντιζάιν ήταν καθοριστική, αν και η πορεία δεν ήταν πάντα εύκολη. Ειδικά την περίοδο που εμφανίστηκαν στην ελληνική αγορά τα φτηνά κινεζικά ρούχα. το σημείο αυτο ήταν κομβικο για την συνέχεια. Η απόφαση μου για το πως θα αντιμετωπίζαμε την νεα κατάσταση, ήρθε απολύτως φυσικα. Συζητώντας με τους συνεργάτες μου που αμφιταλαντεύονταν, τους έπεισα να συνεχίσουμε να ακολουθούμε το δύσκολο δρόμο της ποιότητας. Αυτός ήταν αλλωστε που έδωσε την ταυτότητα από την αρχή στο παραγόμενό προϊόν και συνέβαλε στην τοποθέτηση του Μπραντ BADOO  μεταξύ των πιο αξιόλογων Ελληνικών εταιριών παραγωγής γυναίκειου ενδύματος.

Η επιχείρηση κάθε χρόνο κατάγραφε αύξηση του κύκλου εργασιών της, μεσοσταθμικα κατά 10%. Ειδικά  την δεκαετία 2000-2010 όταν έγινε η μετεγκατάσταση  σε άνετους ιδιόκτητους χώρους και οργανώθηκε η διαφημιστική προώθηση του προϊόντος υπήρχαν 180 σημεία πώλησης σε ολη την Ελλάδα την Κύπρο και τα βαλκάνια.



Παράλληλα δημιουργήθηκαν τα δυο franchise καταστήματα BADOO στην Σόφια και την Βαρνα και το πρώτο εταιρικο κατάστημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στην μητροπόλεως 53.

Η χρηματοπιστωτική κρίση βρήκε την εταιρεία να στηρίζεται σε ιδια κεφάλαια χωρίς καμία εξάρτιση από πιστωτικά ιδρύματα.



Ωστόσο η πτώση του τζίρου σε αυτο το σημείο ήταν αναμενομένη, διότι πολλά καταστήματα ανεστηλαν την λειτουργεία τους και η παραγγελίες ήταν πλέον πιο συντηρητικές.

Στις δεδομένες λοιπόν συνθήκες, η ανάγκη για την επέκταση της εταιρείας σε νέες αγορές, συνάντησε τις προσωπικές μου φιλοδοξίες  οι οποίες ήταν σε αδράνεια τα προηγούμενα χρονια, λόγω του γενικότερου εφησυχασμού που επικρατούσε στην ελληνική κοινωνία.



Έτσι τις αρχές του 2012,η προετοιμασία για την συμμετοχή της Badoo στα διεθνή σαλόνια μόδας του Παρισιού του Λονδίνου και του Ντίσελντορφ και μάλιστα με Γερμανίδα αντιπρόσωπο (καταλαβαίνετε φαντάζομαι τις απαιτήσεις μιας τέτοιας συνεργασίας) είναι μια πραγματικότητα και μάλιστα καθοριστική για το μέλλον.

Απο τις πρώτες μέρες τις προετοιμασίας κατάλαβα τη σημασία ενός άρθρου που είχα διαβάσει σε ανύποπτο χρόνο για τις εξαγωγές, οτι δηλαδή αυτές δεν είναι μια ονειρώδης κατάσταση αλλά αντίθετα είναι μια μακροχρόνια προσπάθεια σε κοπο και χρήμα που απαιτεί την κατάλληλη οργάνωση, με τους κατάλληλους ανθρώπους. Οτι είναι επίσης μια διαδικασία που απαιτεί προσήλωση στον στόχο, ικανότητα ελιγμών, εμπιστοσύνη στις ικανότητες των συνεργατών και επιστράτευση ολων εκείνων των ισχυρών στοιχείων που δημιουργούν την ειδοποιό διαφορά σε ενα προϊόν που προορίζεται για εξαγωγή, ώστε να είναι ανταγωνιστικο.

Η απόφαση αυτή όπως καταλαβαίνετε ,είναι υψηλού ρίσκου δεδομένου του αρνητικού κλίματος που επικρατεί για καθετί ελληνικο στο εξωτερικό την παρούσα χρονική περίοδο.

Είναι μια απόφαση που απαιτεί μια μεγάλη οικονομική επένδυση διότι τα αποτελέσματα θα είναι μακροπρόθεσμα: μια επένδυση αλλωστε χωρίς καμία κρατική υποστήριξη.



Αυτήν την στιγμή λοιπόν οι συλλογές της Badoo έχουν να ανταγωνιστούν διεθνή brands  που είναι επι χρόνια τοποθετημένα στις ωραιότερες βιτρίνες του κόσμου .Στην ουσία είναι ενα ξεκίνημα από το σημείο μηδέν.

Είναι η μέγιστη προσπάθεια για την απόκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών του εξωτερικού σε ενα άγνωστο σήμα.Είναι η μέγιστη προσπάθεια που αφορά την αρίστη ποιότητα των υλικών με προσεγμένες συνθέσεις υφασμάτων ,άψογη ραφή, εξαιρετικό ντιζαιν και fitting και ακριβείς ημερομηνίες παραδόσεων.

Είναι το στοίχημα που θα φανεί αν το κερδίσαμε οι συνεργάτες μου και εγώ, σε εναν ορίζοντα 5ετιας όταν οι ίδιοι πελάτες θα ανανεώνουν την συνεργασία τους κάθε σεζόν και θα προστίθενται με μεγαλύτερη ευκολία νέοι.

Ολο αυτο το διάστημα των τελευταίων μηνών, διαπίστωσα οτι εκείνο που μου έδωσε την μεγαλύτερη ώθηση σε αυτή την προσπάθεια, ήταν το πάθος μου για αυτήν την δουλειά, η πιστη μου στο προϊόν που παράγουμε και η φιλοδοξία μου να το αναδείξουμε εξω από τα στενά ορια της Ελλάδας, κάτι που κατάφερα να το μεταδώσω με ενθουσιασμό και στους συνεργάτες μου.

Ένοιωσα οτι στο βάθος κρύβω ενα τολμηρό χαρακτήρα αντίθετα με αυτο που πίστευα επι χρόνια. Επιβεβαίωσα επίσης την μεθοδικότητα και την οργάνωση που με διακρίνει σε ολες μου τις δραστηριότητες, οπως επίσης και την αποφασιστικότητα μου στην επίτευξη του στόχου.

Ολα τα παραπάνω είναι αυτά που δεν με αποτρέπουν να τολμήσω μέσα στο σημερνό περιβάλλον που είναι απολύτως απαγορευτικό για κάθε νέα επένδυση, να δρομολογήσω την λειτουργεία ενός νέου εταιρικού καταστήματος στο κέντρο της Αθήνας μέσα στο 2013.

Ταυτόχρονα θα ολοκληρωθεί η εξυγίανση του πελατολογίου προσθέτοντας σε κάθε συνεργαζόμενο κατάστημα που έκλεισε ενα νέο αξιόπιστο συνεργάτη. Με χαρά μάλιστα διαπιστώνουμε οτι μας αναζητούν καταστήματα που πριν 3-4 χρονια, η συνεργασίες τους ήταν αποκλειστικά βασιζόμενες σε σήματα του εξωτερικού.

Τελικά νομίζω οτι είναι εμφανές πως το ερώτημα της εκδήλωσης δεν είναι για μενα διλληματικού χαρακτήρα. Για μενα η επιχειρηματικότητα είναι το αποτέλεσμα του συνδυασμού νοοτροπίας, εμπειρίας, φιλοδοξιών και παιδείας. Και ολα αυτά ενδεχομένως μέσα στα πλαίσια μιας   συγκυρίας.

Ελπίζω η προσωπική μου μαρτυρία να βοηθήσει στην τεκμηρίωση της παραπάνω θέσης και ίσως να δώσει το έναυσμα σε κάποιους και κάποιες από σας να τολμήσετε δράσεις, να ανασύρετε όνειρα και επιθυμίες και να τα κάνετε πραγματικότητα.

Δεν είναι κάτι εύκολο είναι όμως ένα ταξίδι. Ενα ταξίδι που κρύβει εκπλήξεις ,μας προφέρει όμως πάντοτε την χαρά της εξερεύνησης του εαυτού μας και των ορίων μας.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr