Startup Weekend Athens 2013 - Η συνέντευξη με τους pitchers των νικητήριων ομάδων

Το Startup Weekend Athens 2013, ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Κυριακή 17 Φεβρουαρίου. Από τις ιδέες που οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να παρουσιάσουν μέσα στις 54 ώρες του event ξεχώρισαν πολλές, ωστόσο η κριτική επιτροπή μπορούσε να αναδείξει ως τυπικά νικήτριες μόνο τρεις.



Το Startup Weekend Athens 2013, ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Κυριακή 17 Φεβρουαρίου. Από τις ιδέες που οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να παρουσιάσουν μέσα στις 54 ώρες του event ξεχώρισαν πολλές, ωστόσο η κριτική επιτροπή μπορούσε να αναδείξει ως τυπικά νικήτριες μόνο τρεις.

Πρόκειται για τη FR8, web και mobile application που εκμεταλλεύεται το άδειο φορτίο των μεταφορικών φορτηγών για να συνδέσει απευθείας καταναλωτές με μεταφορείς, τη Zombies vs. Robots, ένα mobile game εναλλακτικής πραγματικότητος που αναμιγνύεται με τον φυσικό κόσμο όπου οι χρήστες-ζόμπις "πολεμούν" με τους χρήστες-ρόμποτς, και τη Matetti, μία online αγορά προϊόντων και δώρων για παιδιά προσαρμοσμένο στις επιθυμίες και ανάγκες του εκάστοτε πελάτη.

Το EMEA.gr και ο Δημήτρης Πογκας επικοινώνησαν με τους pitchers κάθε ομάδας και τους ζήτησαν να παρουσιάσουν την ιδέα, την ομάδα, την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στο Startup Weekend Athens 2013 και τα σχέδιά τους για το μέλλον. Μετά τον Ανδρέα Μαστοράκο της FR8 και το Βασίλη Παϊρακταρίδη της Zombies vs. Robots, ακολουθεί η Φλωρεντία Φουρλή-Καρτσούνη από την τρίτη κατά σειρά νικήτρια ομάδα, Μatetti.

Εξήγησέ μας κατ' αρχάς ποια ήταν η ιδέα που παρουσιάσατε στο SWAthens 2013 και πώς την εμπνευστήκατε.
Φλωρεντία Φουρλή-Καρτσούνη: Η ιδέα μας είναι η δημιουργία μιας online πλατφόρμας που σκοπό έχει να συνδέσει τους καταναλωτές με τους δημιουργούς εξατομικευμένων παιδικών προϊόντων.

Η εξατομίκευση (customization) προϊόντων είναι μια πολύ ισχυρή τάση κατά του κορεσμού των καταναλωτών από τα απρόσωπα προϊόντα μαζικής παραγωγής. Η αλλαγή αυτή των καταναλωτικών προτιμήσεων, σε συνδυασμό με την στροφή πολλών νέων ανθρώπων και μικρών βιοτεχνιών προς την χειροτεχνία και την δημιουργία ξεχωριστών αντικειμένων για παιδιά, έχει δημιουργήσει μια αρκετά μεγάλη προσφορά εξατομικευμένων παιδικών προϊόντων. Τα προϊόντα αυτά ωστόσο δεν είναι εύκολα προσβάσιμα στους καταναλωτές καθώς δεν υπάρχει μια πλατφόρμα η οποία να παρέχει το κατάλληλο περιβάλλον για την πώλησή τους.

Συζητώντας μεταξύ μας καταλήξαμε ότι όλοι μας θα αγοράζαμε τέτοια προϊόντα (τα 4 από τα 7 μέλη της ομάδας είναι ήδη γονείς) και ότι γνωρίζουμε αρκετά άτομα που τα κατασκευάζουν αλλά δεν τα πουλούν online γιατί δεν υπάρχει κάποια εύκολη στην χρήση πλατφόρμα που να καλύπτει τις παραμέτρους των συγκεκριμένων προϊόντων.

Ποια είναι τα μέλη της ομάδα σας και ποιος ο ρόλος τους;
Φλ. Φουρλή-Καρτσούνη: Η ομάδα μας αποτελείται από 7 μέλη:
- Φλωρεντία Φουρλή-Καρτσούνη: Business Development.
- Goran Mijalcic: Project manager , UI/UX.
- Γιώργος Ψιστάκης: Product and Systems Engineer.
- Ειρήνη Παπαδάκη: Research and Business Development.
- Πέτρος Φόρος: Back-end developer.
- Αλέξανδρος Λαπαρδάγια: Front-end developer.
- Δώρα Γιαννοπούλου: Graphic Designer.

Σε μια startup συνήθως οι ρόλοι είναι "καπέλα" και μπορεί κάποιος να έχει πάνω από ένα. Μπορεί να βρεθείς να κάνεις marketing, να συζητάς πώς θα αναπτύξεις το προϊόν, ακόμα και να γράψεις κώδικα, ανάλογα με τις ικανότητες του κάθε ενός. Αυτή επομένως είναι και η λογική της δικής μας ομάδας.

Ποιο είναι το business model που παρουσιάσατε για την υποστήριξη της ιδέας σας;
Φλ. Φουρλή-Καρτσούνη: Το business model μας βασίζεται στην ιδέα του marketplace δηλαδή της σύνδεσης πωλητών και αγοραστών προϊόντων σε μία εικονική "αγορά". Η εγγραφή των πωλητών και η ανάρτηση των προϊόντων τους στο Matetti θα γίνεται χωρίς χρέωση αλλά για κάθε συναλλαγή που ολοκληρώνεται μέσα στην "αγορά" του Matetti ο πωλητής θα χρεώνεται ένα ποσοστό επί του ποσού της συναλλαγής (προμήθεια).

Πώς σας φάνηκε ως εμπειρία το SWAthens;
Φλ. Φουρλή-Καρτσούνη: Το SWAthens ήταν για όλη την ομάδα μια μοναδική εμπειρία. Η συγκέντρωση τόσων νέων γεμάτων δημιουργικότητα και φρέσκιες ιδέες, γέμισε το χώρο με φοβερή ενέργεια! Ο ενθουσιασμός και ο βαθμός συνεργατικότητας όλων των παιδιών ήταν πραγματικά εντυπωσιακός. Άνθρωποι άγνωστοι μεταξύ μας καταφέραμε μέσα σε δυόμιση μέρες να συντονιστούμε ως ομάδα και να δημιουργήσουμε μια ιδέα με τις καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης. Σε αυτό συνέβαλε η παρουσία και η ενεργή στήριξη έμπειρων και καταξιωμένων στο χώρο των startup στελεχών. Αν και είχαμε ήδη αποφασίσει ότι θα συνεχίζαμε την προσπάθεια μας μετά το τέλος της διοργάνωσης, η βράβευσή μας από ανθρώπους με μεγάλη εμπειρία μας έδωσε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση.

Η αγορά των customized προϊόντων είναι αρκετά μεγάλη στην Ευρώπη (όπου στοχεύετε να μεταφέρετε την ιδέα σας), ενώ έχει παρουσία και στην Ελλάδα (από όπου στοχεύετε να ξεκινήσετε), είτε αφορά σε προϊόντα για παιδιά, αλλά και ευρύτερα. Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχετε σκεφθεί ώστε να μπορέσει η ιδέα να "σταθεί" στον υπόλοιπο ανταγωνισμό;
Φλ. Φουρλή-Καρτσούνη: Αν και αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετά μεμονωμένα καταστήματα που προσφέρουν customized προϊόντα, δεν υπάρχει μια ενιαία πλατφόρμα η οποία να παρέχει το κατάλληλο περιβάλλον για τη σύνδεση των δημιουργών εξατομικευμένων προϊόντων για παιδιά με τους τελικούς καταναλωτές. Ο πελάτης επομένως που ενδιαφέρεται για την απόκτηση αντίστοιχων προϊόντων (παιδικών και μη) είναι υποχρεωμένος να ανατρέχει σε πλήθος διάσπαρτων ιστοσελίδων ενώ παράλληλα σημαντικός αριθμός μικρών αλλά αξιόλογων δημιουργών δεν έχει βήμα για την πώληση των προϊόντων τους. Το κενό αυτό έρχεται να καλύψει η δημιουργία του Matetti.

Η προσφορά εξατομικευμένων προϊόντων έχει σημαντικές ιδιαιτερότητες καθώς πλήθος παραμέτρων επηρεάζουν τόσο την τελική μορφή όσο και την τιμή τους (πχ. η επιλογή υλικού, τεχνοτροπίας, διακοσμητικών κλπ.). Η σχεδιαζόμενη πλατφόρμα θα επιτυγχάνει την σύνδεση των πωλητών με τους καταναλωτές παρέχοντας καινοτόμες δυνατότητες όπως on-line παραμετροποίηση, δυναμική τιμολόγηση, social χαρακτηριστικά, προηγμένες τεχνικές παρουσίασης προϊόντων κα.

Αν και είναι πολύ νωρίς ακόμη, ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας για την υλοποίηση της επιχειρηματικής σας ιδέας;
Φλ. Φουρλή-Καρτσούνη: Το πρώτο βήμα σίγουρα θα είναι η ανάπτυξη πελατών (customer development) και customer validation. Αυτό θα μας δώσει περαιτέρω πεποίθηση ότι το προϊόν είναι κατάλληλο για την αγορά (Product/Market Fit). Μια πρώτη online έρευνα που διενεργήσαμε κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης έδωσε θετικά δείγματα, θα χρειαστεί ωστόσο απευθείας επικοινωνία τόσο με επιλεγμένους δημιουργούς εξατομικευμένων παιδικών προϊόντων όσο και με πιθανούς χρήστες. Η όλη ιδέα θα υλοποιηθεί στη βάση της μεθοδολογίας LEAN με σκοπό την ευέλικτη ανάπτυξη της πλατφόρμας και την εμπορική της εκμετάλλευση.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr