Κινηματογράφος, μουσική, ζωγραφική, φωτογραφία, ντοκυμαντέρ - γεμάτο τέχνη το πρόγραμμα του Ιταλικού Ινστιτούτου για την άνοιξη!

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμά του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών για την άνοιξη 2013



Δευτέρα 11 Μαρτίου / 19.00
Auditorium Iταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών, Πατησίων 47

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΙΤΑΛΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ:

Ι VICERÈ
Σκηνοθεσία: Roberto Faenza. Δραματική-Ιστορική. Ιταλία 2007/120’. Γλώσσα: ιταλικά. Υπότιτλοι: αγγλικοί. Παίζουν: Alessandro Preziosi, Lando Buzzanca, Cristiana Capotondi, Guido Caprino, Assumpta Serna, Franco Branciaroli, Sebastiano Lo Monaco, Giselda Volodi, Paolo Calabresi, Lucia Bosè.

Ελεύθερη μεταφορά από το ομώνυμο μυθιστόρημα του 1894 του Federico De Roberto, η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας παλιάς και αριστοκρατικής οικογένειας, της Uzeda Francalanza, από την Κατάνια με ισπανικές καταβολές, με φόντο την Ιταλία στα χρόνια μεταξύ Παλιγγενεσίας και Ενοποίησης. Οι ίντριγκες και οι περιπέτειες της οικογένειας στο πέρασμα των χρόνων, δοσμένες μέσα από τα μάτια του Consalvo, του τελευταίου απογόνου, απεικονίζουν την κοινωνία μιας εποχής που μεταβάλλεται ραγδαία όπου η επιβίωση σήμαινε καταρχάς να είσαι δέσμιος των κανόνων και των παραδόσεων. Η ταινία έλαβε δύο υποψηφιότητες και τέσσερα βραβεία στα «David di Donatello» το 2008, ενώ τιμήθηκε επίσης με δύο βραβεία στα «Nastri d’Argento» του ίδιου έτους.



Τετάρτη 13 Μαρτίου / 19:00
Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, Πατησίων 47

Εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής
Χώρος και χρόνος του Alessandro Mattia Mazzoleni
Επιμέλεια έκθεσης: Αθηνά Σχινά.
Σε συνεργασία και με την υποστήριξη του Εθνικού Ινστιτούτου Σύγχρονης Τέχνης Ιταλίας.

Νεότατος καλλιτέχνης από το Τορίνο, ο Alessandro Mattia Mazzoleni αποκαλύπτει στα έργα του εξαιρετική ωριμότητα σκέψης, με ιδιαίτερη προτίμηση σε θέματα όπως ο χώρος, ο χρόνος, η ύπαρξη, η νοημοσύνη, οι ατομικές και συλλογικές συμπεριφορές. Στην έκθεση παρουσιάζεται μια συλλογή έργων του από διάφορες περιόδους μέχρι και την ενασχόλησή του με την cardboard art, της οποίας ο Mazzoleni είναι ο μεγαλύτερος εκπρόσωπος: μέσω αυτής, η καλλιτεχνική ευαισθησία του αγγίζει την πλήρη έκφρασή της. «Τα πάντα είναι χάρτινα. Ο άνθρωπος είναι χάρτινος, η θρησκεία είναι χάρτινη, η ηθική και η αισθητική είναι χάρτινες (...)»: αυτή είναι η αρχή του καλλιτεχνικού του μανιφέστου. Το χαρτόνι, ως κύριο εκφραστικό μέσο, μετατρέπεται σε βασικό συμβολικό εργαλείο: πλασμένο από χαρτί και επομένως εφήμερο, στην πραγματικότητα το χαρτόνι από τη φύση του είναι δυνατό υλικό και μπορεί άνετα να προστατέψει το περιεχόμενό του.

Διάρκεια έκθεσης:
13 Μαρτίου – 11 Απριλίου 2013
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 10.00–14.00



Τετάρτη 27 Μαρτίου / 19:00
Auditorium Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών, Πατησίων 47

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΑ . ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΔΥΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ
Διάλεξη της Λέκτορος Maria Corrado, Eθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ο Βοκάκιος και η Ελλάδα. Η νουβέλα του Κίμωνα: η Ελλάδα ως λειτουργικός μύθος στο δυτικό κόσμο.

Στη συνάντηση επιχειρείται μία γλωσσική και δομική ανάλυση της νουβέλας του Κίμωνα από την Πέμπτη Ημέρα του Δεκαήμερου. Θα εξεταστεί πώς ο Βοκάκιος πήρε και επεξεργάστηκε θέματα που απαντούν στον ελληνικό κόσμο, προσφέροντας μία νέα ερμηνεία που αξιοποιεί και μεταπλάθει τα αφηγηματικά και πολιτισμικά στοιχεία του κλασικού κόσμου προσαρμόζοντάς τα σε νέες ιδεολογίες και σε μία νέα πραγματικότητα. Η γοητεία που ασκούν οι ελληνικοί μύθοι, θρύλοι και αφηγηματικοί κώδικες δεν περιορίζεται συνεπώς σε μια απομίμηση αυτών, αλλά γίνεται, όπως στην προκειμένη περίπτωση, μία ανεξάντλητη πηγή επανανακάλυψης και επανερμηνείας, δημιουργώντας έτσι ένα στέρεο έδαφος πολιτιστικής ανάπτυξης και νέων οριζόντων.



Τετάρτη 3 Απριλίου /19.00
Auditorium Ιταλικoύ Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών, Πατησίων 47

Διάλεξη σε αγγλική γλώσσα του Καθ. Carlo Ginzburg:
Disattributing an early XVIIIth Century Text. A Reflection on Disprovals, and their implications.

Η διάλεξη εγκαινιάζει τον κύκλο Philosophy of Social Science Lectures που διοργανώνεται από το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών και Δημοσίας Διοίκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και την Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου Αθήνας, στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος Political Science and Sociology.

Ιστορικός διεθνούς φήμης, ο Carlo Ginzburg ασχολήθηκε κυρίως με την ιστορία των νοοτροπιών και του λαϊκού πολιτισμού μεταξύ 16ου και 17ου αι., δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα μεθοδολογικά προβλήματα και στη σχέση μεταξύ ιστορικής έρευνας και άλλων επιστημονικών πεδίων.

Μεταξύ των έργων του: Ι Βenandanti. Stregoneria e culti agrari tra Cinquecento e Seicento (1966), Il formaggio e i vermi. Il cosmo di un mugnaio del ’500 (1976), Indagini su Piero. Il Battesimo, il ciclo di Arezzo, la Flagellazione di Urbino (1981), Storia notturna. Una decifrazione del sabba (1989), Occhiacci di legno. Nove riflessioni sulla distanza (1998), Il filo e le tracce. Vero, falso, finto (2006).

Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια από το 1976, στη συνέχεια στα Πανεπιστήμια του Χάρβαρντ, Γέιλ και Πρίνστον, από το 1988 στο UCLA (Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες), ενώ από το 2006 διδάσκει Ιστορία του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού στη Scuola Normale Superiore της Πίζας.



Παρασκευή 5 Απριλίου / 20.00
Auditorium Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών, Πατησίων 47

Νυχτερινές δυσαρμονίες
Ρεσιτάλ πιάνου του Riccardo Vaglini

H σύγχρονη ιταλική μουσική συνδιαλέγεται με την παράδοση του 19ου και 20ού αιώνα. Συνθέτης, ερμηνευτής, διοργανωτής, εκδότης, ο Riccardo Vaglini απέκτησε το δίπλωμα σύνθεσης υπό την καθοδήγηση του Giuseppe Giuliano στο Ωδείο του Μιλάνου και τελειοποιήθηκε με τον Giacomo Manzoni. Από το 1988 μέχρι το 1994 συμμετείχε στα Ferienkurse του Ντάρμσταντ, όπου έλαβε δύο υποτροφίες. Το 1994-95 εργάστηκε ως συνθέτης για το MM&Τ στο Μιλάνο. Από το 1994 έως το 2000 διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του ArsenaleMusica στην Πίζα. Διδάσκει σύνθεση στο Ωδείο της Βενετίας. Η μουσική του έχει παιχτεί σε πολλά φεστιβάλ στην Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Riccardo Vaglini, 1965-, Capriccio sopra L’homme armé, 2010
Giuseppe Chiari, 1926-2007, Studio su Schubert, 1967
Gianantonio Rossi, 1977-, Klavierstück I,2013, première
Richard Wagner, 1813-1883, Elegie WWV 93, 1859
Edoardo Micheli, 1984-, Sulla morte di Ludovico II di Baviera, 2012, première
Franz Liszt, 1811-1886, Resignazione S 187a, 1877
Paolo Castaldi, 1930-, Definizione di Grid, 1969
Franz Liszt, Unstern!, Sinistre, Disastro S 208, 1881
Riccardo Vaglini, 1965-, Morte di Olga Janaćkova, 2010
Sylvano Bussotti, 1931-, Novelletta, 1973

***
Filippo Perocco, 1973 -, Preludi, 2007-2008 (Secondo, Quarto, Sesto)
Fryderyk Chopin, 1810-1849, Préludes Op 28 nn. 2, 4, 6, 1835-39
Riccardo Vaglini, 1965 -, Les Ruines, ou Méditation sur le Revolutions des Empires, 1994
Franz Liszt, La lugubre gondola II S00/1, 1882-83
Marco Molteni, 1962 -, Folio uno (Valzer lento), 1999
Richard Wagner, In das Album der Fürstin Metternich WWV 94, 1871
Andrea Nicoli, Sei Studietti, 2012, σε πρώτη αποκλειστική εκτέλεση
Friedrich Nietzsche, 1844-1900, Das “Fragment an sich”, 1871
Maura Capuzzo, 1973 -, Portami con te nel mattino vivace, 2013
Riccardo Vaglini, 1965 -, Accompagnamento, 2008, πιάνο, cd



Δευτέρα 15 Απριλίου / 19:00
Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, Πατησίων 47

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ GABRIELE D’ANNUNZIO ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΩΝ 150 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ

Eγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας, σπάνιων βιβλίων και προσωπικών αντικειμένων:
Ο GABRIELE D’ANNUNZIO ΚΑΙ ΤΟ ΙΤΑΛΙΚΟ ΣΤΥΛ

Με την ευκαιρία των εγκαινίων θα πραγματοποιηθούν οι εξής διαλέξεις με θέμα:
Ο GABRIELE D’ANNUNZIO ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ

“Come l’esule torna alla culla dei padri: ο Gabriele d’Annunzio προσκυνητής στην Ελλάδα”
Καθ. Άννα Θέμου (Πανεπιστήμιο Αθηνών).

“Dove la pietra è figlia della luce: το διονυσιακό στοιχείο στον Gabriele d’Annunzio: ποίηση και θέατρο”
Καθ. Alessandra Cenni (συγγραφέας, Καθηγήτρια Ιταλικής Φιλολογίας)

“La madre dei marmi perfetti: o Gabriele d’Annunzio θαυμαστής της αρχαίας ελληνικής
Τέχνης”
Καθ. Γεράσιμος Ζώρας (Πρόεδρος του Τμήματος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών).

Δημοσιογράφος, ποιητής, ήρωας, κατακτητής πόλεων, διαφημιστής, εκλεπτυσμένος, σαγηνευτικός, πολιτικός και επιχειρηματίας του εαυτού του, όλα τα παραπάνω χαρακτηρίζουν τον Gabriele d’Annunzio. Αν και εξαιρετικά παραγωγικός συγγραφέας, ο d’Annunzio παραμένει ωστόσο, ακόμη και σήμερα, ελάχιστα γνωστός. Παρά τα πενήντα έργα του και την αδιάκοπη πνευματική δραστηριότητά του που επηρέασε την εποχή του ρίχνοντας σπόρους που επρόκειτο να αποδώσουν καρπούς μετά από μερικές δεκαετίες, ο ποιητής από το Abruzzo έμεινε γνωστός στην κοινή γνώμη σχεδόν αποκλειστικά για τις ερωτικές του ιστορίες και τις αληθινές ή υποτιθέμενες φήμες γι’ αυτόν.

Στόχος της έκθεσης είναι να παρουσιάσει τη συνολική εικόνα του Gabriele d’Annunzio φωτίζοντας την πολυδιάστατη προσωπικότητά του και αναδεικνύοντας επίσης την όψη του ως πατέρα του σύγχρονου ιταλικού στυλ και καλαισθησίας. Κατά την περίοδο του Vittoriale η επιμέλεια τόσο της προσωπικής του ένδυσης όσο και αυτής των διαφόρων «καλεσμένων»
του γίνεται σχεδόν μανιακή: ο ίδιος σχεδιάζει βραδινά φορέματα και ντεζαμπιγιέ με την επιγραφή “Gabriel Nuntius Vestiarius Fecit” τα οποία, για την τόλμη και την πρωτοτυπία τους, θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν τους πιο διάσημους οίκους μόδας σήμερα. Η έκθεση, που χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες, περιλαμβάνει φωτογραφικό υλικό για τη ζωή του Ποιητή και για το Vittoriale, σπάνιες εκδόσεις, ενδύματα και κειμήλια από το Vittoriale, την τελευταία απίστευτη κατοικία του Gabriele d’Annunzio.

Διάρκεια έκθεσης: 15-30 Απριλίου 2013
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10.00-14.00

Σε συνεργασία με το Vittoriale degli Italiani και την Εθνική Επιτροπή Εορτασμών (Comitato
Nazionale per le Celebrazioni). Με την υποστήριξη της Περιφέρειας Abruzzo



Τετάρτη 24 Απριλίου / 19:00
Auditorium Iταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών, Πατησίων 47

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΑ . ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΔΥΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ

Ultima venne la morte (εκδ. Crocetti 2012) («Με το παράξενο όνομα Ραμάνθις
Ερέβους – Ο θάνατος ήρθε τελευταίος», εκδ. Καστανιώτης).
Η Ζυράννα Ζατέλη συνδιαλέγεται με την ιταλίδα μεταφράστριά της Valentina Gilardi.

Στη συνάντηση θα αναδειχθούν οι διάφορες πτυχές της μεταφραστικής διαδικασίας του μυθιστορήματος ως πράξης διαπολιτισμικής επικοινωνίας. «Η Ζυράννα Ζατέλη γράφει ιστορίες μαγικές και μυστηριώδεις... Οι ιστορίες και οι χαρακτήρες γίνονται κάποιες φορές εξωπραγματικοί, και όμως ο αναγνώστης αναγνωρίζει σε αυτούς σημεία τόσο οικεία σε αυτόν...

Για τη μετάφραση του «Ο θάνατος ήρθε τελευταίος» έπρεπε προπαντός να προβώ σε μία ολοκληρωτική και συναρπαστική κατάδυση κάποιες φορές μάλιστα και εντυπωσιακή λόγω του βάθους του έργου – στον κόσμο των ηρώων και των ιστοριών τους. Ήταν μία θεμελιώδης εμπειρία, ένα βάπτισμα του πυρός και λόγω της δυσκολίας και της ποικιλίας του λεξιλογίου που μεταχειρίζεται η συγγραφέας. Από την άλλη, αυτή ήταν και η πιο συναρπαστική πτυχή του έργου μου: η αναμέτρηση με το απίστευτο βάρος της ιστορίας και του πολιτισμού που περικλείει κάθε λέξη ως έκφραση του πολιτισμού που την παρήγαγε. Η απόδοση στα ιταλικά της πολυπλοκότητας της ελληνικής σύνταξης, πολύ πιο ευέλικτης και εύπλαστης από την ιταλική και η μεταφορά του μεγάλου πλούτου του ελληνικού λεξιλογίου – στις λόγιες αλλά κυρίως στις λαϊκές ή περιπαιχτικές εκφράσεις σε μια γλώσσα πιο αυστηρής και ορθολογικής φύσης υπήρξε μία δοκιμασία αφοσίωσης και υπακοής στις λεπτές ισορροπίες της μετάφρασης και στη σχέση μεταξύ γλωσσών και πολιτισμών» (V.G.).



Δευτέρα 29 Απριλίου / 19:00
Auditorium Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών, Πατησίων 47

Con d’Annunzio in Grecia

Ντοκιμαντέρ του Ivanos Ciani (60΄) στην ιταλική γλώσσα χωρίς υπότιτλους.

O Ivanos Ciani, φιλόλογος, συγγραφέας, κριτικός και ειδήμονας του Gabriele d’Annunzio, γύρισε το ντοκιμαντέρ “Con d’Annunzio in Grecia” όπου εξιστορεί την κρουαζιέρα που πραγματοποίησε ο ποιητής πάνω στο σκάφος “Fantasia” το καλοκαίρι του 1895 μαζί με τους φίλους του Edoardo Scarfoglio, το δικηγόρο Pasquale Masciantonio, το ζωγράφο και εξερευνητή Guido Boggiani και το Γάλλο μεταφραστή George Hérelle. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο συγγραφέας επισκέφτηκε τον Κορινθιακό κόλπο, την Ολυμπία, τις Μυκήνες, το Ναύπλιο, την Αθήνα, την Πάτρα και μερικά νησιά. Από αυτό το υπέροχο και συναρπαστικό ταξίδι ο ποιητής έλαβε έμπνευση για εκείνη που αργότερα έγινε η σημαντική ποιητική περίοδος των έργων του Maia, Alcyone και La città morta. Η Ελλάδα ως χώρα του πνεύματος με το αναδυόμενο ιστορικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον ανανέωσε το ενδιαφέρον του Gabriele d’Annunzio για τον ελληνισμό.
Σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Μελετών για τον Gabriele d’Annunzio στην Πεσκάρα.



Πέμπτη 16 Μαΐου / 19:00
Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, Πατησίων 47

Εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας
Altromare Οltremare της Miranda Gibilisco

Χορογραφικές παραστάσεις: Guido Silveri.

Η θάλασσα, ο ουρανός και το νερό είναι οι πηγές έμπνευσης για την έκθεση φωτογραφίας Altromare Oltremare της Miranda Gibilisco. Η έκθεση, που αποτελείται από φωτογραφικές εκτυπώσεις σε αλουμίνιο και οξυγόνο, εγκαταστάσεις και εκτυπώσεις σε πλεξιγκλάς και duracleer, αντανακλά το ταλέντο της καλλιτέχνιδας η οποία δουλεύοντας με τη ψηφιακή φωτογραφία εκφράζει το ενδιαφέρον της για το τοπίο και τη γλώσσα της φύσης. Στα εγκαίνια της έκθεσης στις 16 Μαΐου, ο Ιταλός χορευτής-χορογράφος Guido Silveri θα εκτελέσει δύο χορογραφημένες παραστάσεις εμπνευσμένες από την κίνηση του νερού, σε μουσική του Massimiliano Ventrone.

Στα εγκαίνια θα είναι παρούσα η Miranda Gibilisco.



Τετάρτη 22 Μαΐου / 20: 00
Auditorium Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών, Πατησίων 47

ΚΥΚΛΟΣ ΝΕΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΤΑΛΕΝΤΩΝ

Κοντσέρτο για βιολί και πιάνο του Μαέστρου Paolo Tagliamento με συνοδεία πιάνου

Αν και μόλις δεκαέξι ετών, το ταλέντο του Paolo Tagliamento, που παίζει βιολί από τρυφερή ηλικία, έχει ήδη ευρέως αναγνωριστεί. Ως μαθητής του Ωδείου Giuseppe Verdi του Μιλάνου ο νεαρός μουσικός, που θα αποφοιτήσει εντός της χρονιάς υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Caterina Carlini, τελειοποίησε την τεχνική του στην Ιταλία και το εξωτερικό
με δασκάλους τους Μαέστρους Fuks, Mazor, Pascoletti, Bolsi, Pierini, Beths, Kussmaul, Angeleri, Grubert.

Έχει κερδίσει πολυάριθμα πρώτα βραβεία κατά την διάρκεια εθνικών και διεθνών διαγωνισμών, όπως στον πιο πρόσφατο Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού Andrea Postacchini (Concorso Violinistico Internazionale di Fermo) του Φέρμο και τον ΧΧΙΙ Διαγωνισμό Μουσικής Εκτέλεσης της Ανθρωπιστικής Εταιρίας (XXII Concorso di Esecuzione Musicale della Società Umanitaria). Υπήρξε και καλεσμένος στο Gran Concerto (RΑΙ 3) όπου επισημάνθηκε ως νέο ταλέντο από την GMI και την Esta Italia.

Μεγάλη είναι η λίστα των ιταλικών πόλεων όπου έχει παίξει ως σολίστ και με συνοδεία ορχήστρας σε κοντσέρτα και σημαντικά φεστιβάλ (Assisi nel Mondo, Carni Armonie). Τον Ιούνιο του 2012 εμφανίστηκε ως σολίστ με την ορχήστρα Ι Pomeriggi Musicali και τον Σεπτέμβριο έπαιξε τις Τέσσερις Εποχές του Antonio Vivaldi μαζί με την Chamber Music Society του Colombo (Sri Lanka).

Το βιολί με το οποίο παίζει είναι ένα Antoniazzi, το οποίο του προσφέρθηκε από το Ίδρυμα Pro Canale του Μιλάνου.

Το πρόγραμμα προβλέπει την εκτέλεση μουσικών κομματιών απο έργα των J.S Bach, N. Paganini, C. Saint Saens, P. De Sarasate.

Σε συνεργασία με: Società Umanitaria.



Δευτέρα 3 Ιουνίου / 10.00-20.30
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος

Διεθνές Συνέδριο Η Ελλάδα του Boκάκιου

Θεατρική ανάγνωση των νουβέλων του «Δεκαήμερου», με την επιμέλεια του Oranona Teatro του Certaldo.

Σε συνεργασία με το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, με τον καθηγητή Andrea Nanetti (Visiting Assistant Professor, Nanyang Technology University Singapore και Μανιατάκειον Ιδρυμα Αθηνών), το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Oranona Teatro του Certaldo και υπό την αιγίδα του Εθνικού Φορέα Giovanni Boccaccio (Ente Nazionale Giovanni Boccaccio).

Επ’ ευκαιρία του εορτασμού των επτακοσίων χρόνων από τη γέννηση του Giovanni Boccaccio, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης θα φιλοξενήσει μία ημερίδα με θέμα «Η Ελλάδα του Βοκάκιου». Στην ολοήμερη αυτή συνάντηση θα συμμετάσχουν μερικοί από τους πιο σημαντικούς Ιταλούς, Έλληνες και Ευρωπαίους μελετητές. Μετά τη λήξη των εισηγήσεων, ηθοποιοί του Oranona Teatro του Certaldo (τόπος γέννησης του Βοκάκιου) θα παρουσιάσουν μία θεατρική ανάγνωση της 3ης νουβέλας της 4ης ημέρας του Δεκαήμερου, με ζωντανή μουσική υπόκρουση κομματιών που έχουν γραφτεί ειδικά για την περίσταση.

Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη

Το λεπτομερές πρόγραμμα θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του Ιταλικού Μορφωτικού
Ινστιτούτου Αθηνών: www.iicatene.esteri.it

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr