«Με τη μαμά» ζουν 3 στους 5 έως 30 ετών στην Ιταλία

«Η οικογένεια μεταμορφώνεται σε ακόμη κεντρικότερο σημείο αναφοράς για τις ανάγκες των πολιτών, αντικαθιστώντας... τις απαιτήσεις που θα έπρεπε να καλύπτει μια αποτελεσματική κοινωνική πολιτική», τονίζει έρευνα του Censis στην Ιταλία

«Η οικογένεια μεταμορφώνεται σε ακόμη κεντρικότερο σημείο αναφοράς για τις ανάγκες των πολιτών, αντικαθιστώντας... τις απαιτήσεις που θα έπρεπε να καλύπτει μια αποτελεσματική κοινωνική πολιτική», τονίζει έρευνα του Censis στην Ιταλία.

Μία νεαρή παίρνει τρόφιμα από ένα Κοινωνικό Παντοπωλείο στη Ρώμη, κάτι που έγινε πλέον συνήθεια και για τους Ιταλούς, αν και ο θεσμός αρχικά υποστήριζε τους φτωχούς μετανάστες κατά κύριο λόγο.Μία νεαρή παίρνει τρόφιμα από ένα Κοινωνικό Παντοπωλείο στη Ρώμη, κάτι που έγινε πλέον συνήθεια και για τους Ιταλούς, αν και ο θεσμός αρχικά υποστήριζε τους φτωχούς μετανάστες κατά κύριο λόγο.

Η έρευνα του ινστιτούτου κοινωνικών και οικονομικών ερευνών αποτυπώνει ξεκάθαρα την τάση επιστροφής των Ιταλών στην πατρική εστία, καθώς η οικονομική κρίση κάνει όλο και δυσκολότερη την αυτόνομη ζωή.

Το 31% των Ιταλών «ζει με την μαμά του» και το ποσοστό αυτό αγγίζει το 60%, αν υπολογίσει κανείς την ηλικιακή κατηγορία δεκαοκτώ με είκοσι εννέα ετών.

Ούτως ή άλλως, το 54% των Ιταλών ζει κοντά στους στενότερους συγγενείς του. Στις περιπτώσεις αυτές η απόσταση που χωρίζει τα σπίτια γονέων και παιδιών δεν ξεπερνά την μισή ώρα πεζή.

Εξάλλου, ο γεωργικός σύνδεσμος Coldiretti υπογραμμίζει ότι «με την οικονομική κρίση αυξάνεται και η τάση να μαγειρεύει κανείς πιο συχνά για συγγενείς και φίλους». Δεν είναι τυχαίο ότι τα Σαββατοκύριακα κάθε Ιταλός περνά κατά μέσο όρο μια ώρα και δέκα λεπτά επιδιδόμενος σε γαστρονομικούς πειραματισμούς.

Είκοσι ένα εκατομμύρια Ιταλοί δηλώνουν επίσης ότι «φτιάχνουν μόνοι τους, στο σπίτι, γιαούρτι, ψωμί, παγωτό και σάλτσες».

Το 29% των πολιτών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για να μπορεί να συγκρίνει τις τιμές των τροφίμων και να διαλέγει τις πιο συμφέρουσες προσφορές. Παρά τη δύσκολη οικονομική περίοδο όμως, το 85% των Ιταλών συνεχίζει να επιλέγει, για τα ψώνια του σε εδώδιμα, μαγαζιά που βρίσκονται κοντά στο σπίτι. Κάποιες φορές, οι τιμές μπορεί να μην είναι υπερβολικά συμφέρουσες, αλλά υπερισχύει τελικά «η μεσογειακή κοινωνικότητα, η θέληση να νιώθει κανείς διαρκώς μέλος μιας ζωντανής κοινότητας».

Δεν πρέπει βέβαια να λησμονείται και ότι η συνεχής άνοδος της τιμής της βενζίνης, που αγγίζει το 1,90 ευρώ το λίτρο, ωθεί όλο και περισσότερους Ιταλούς να περιορίζουν την χρήση του αυτοκινήτου μόνο για τις αυστηρά αναγκαίες μετακινήσεις.

Πηγή: ΑΠΕ


Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ