Tapely: Το ελληνικό startup που τίναξε την μπάνκα στον αέρα παίρνοντας χρηματοδότηση 300 χιλ. ευρώ - Όταν η μουσική «συνδέεται» με τις νέες τεχνολογίες, το αποτέλεσμα είναι πολύ ενδιαφέρον!
Όταν η μουσική «συνδέεται» με τις νέες τεχνολογίες, τότε το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον. Σε αυτό τον δρόμο φαίνεται πως βάδισε το Tapely. Ένα... μουσικό startup, μέσω του οποίου ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει και να κοινοποιήσει την δικιά του, προσωπική συλλογή από τραγούδια. Και ταυτόχρονα να ακούσει αντίστοιχες συλλογές άλλων ανθρώπων, ανταλλάσσοντας απόψεις.
Η HuffPost Greece μίλησε με τον ιδρυτή του Tapely, Αλέξανδρο Νικολαίδη. Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε, εξηγεί το πως μέσω της μουσικής έφτασε στην επιχειρηματική επιτυχία, ενώ μιλά για τον τρόπο που θα αξιοποιηθεί η μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 300 χιλ. ευρώ που έλαβε το Tapely, πριν από μόλις λίγες εβδομάδες.
Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να δημιουργήσετε μια ιντερνετική μουσική πλατφόρμα;
Συνειδητοποίησα ότι ο τρόπος που ακούμε μουσική online έχει πολλά προβλήματα και άρχισα να σκέφτομαι τι χρειάζεται να αλλάξει. Οι περισσότερες μουσικές υπηρεσίες χρησιμοποιούν αλγόριθμους για να μας προτείνουν το επόμενο κομμάτι που θα ακούσουμε. Θεωρώ πως αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα γιατί οι αλγόριθμοι δεν πρόκειται ποτέ να κάνουν τολμηρές μουσικές επιλογές και έτσι περιορίζουν τον ακροατή και την εξέλιξη του.
Όσον αφορά το αισθητικό κομμάτι, συνειδητοποίησα ότι μοιραζόμαστε μουσική με άχαρο τρόπο για εμάς και την ίδια την μουσική. Οι υπάρχουσες μουσικές υπηρεσίες τοποθετούν διαφημίσεις που δεν έχουν σχέση με τη μουσική, ενώ χρησιμοποιούν κατά κανόνα το ίδιο ομοιόμορφο design για όλα τα είδη μουσικής. Έτσι, ένα jazz playlist μοιάζει ακριβώς το ίδιο με ένα rock ή ένα hip-hop playlist και αυτό για εμάς είναι πρόβλημα, μιας και η μουσική είχε ανέκαθεν πρόσωπο και εικόνα, δηλαδή ταυτότητα.
Πως λειτουργεί το Tapely;
Το Tapely είναι μια online μουσική πλατφόρμα που υπογραμμίζει τη σημασία της ανθρώπινης επιλογής και της αισθητικής παρά την ποσότητα μουσικής που μπορούμε πλέον να ακούσουμε.
Από την πλευρά του δημιουργού, μπορεί κάποιος να φτιάξει τη δική του μουσική συλλογή και να της δώσει χαρακτήρα διαμορφώνοντας την αισθητική της. Αυτό γίνεται διαλέγοντας μια λίστα από τραγούδια, προσθέτοντας μια εικόνα ως εξώφυλλο, επιλέγοντας γραμματοσειρές και χρώματα και προσθέτοντας ένα προσωπικό μήνυμα.
Από την πλευρά του ακροατή, μπορεί κάποιος να περιηγηθεί στις χιλιάδες θεματικές συλλογές που είναι διαθέσιμες στο Tapely και εύκολα να εντοπίσει τη μουσική που επιθυμεί να ακούσει. Παράλληλα μπορεί να εξερευνήσει προφίλ άλλων χρηστών τους οποίους μπορεί και να ακολουθήσει. Το Tapely έτσι γίνεται μια φανταστική πηγή πρωτότυπων και καλαίσθητων μουσικών συλλογών που μπορεί να καλύψει ανά πάσα στιγμή κάθε διάθεση.
Πρόσφατα πήρατε μια μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 300.000 ευρώ. Πως σκοπεύει το Tapely να αξιοποιήσει αυτά τα χρήματα;
Το κεφάλαιο της χρηματοδότησης θα χρησιμοποιηθεί για τη δυναμική ανάπτυξη της πλατφόρμας στην Αμερικάνικη αγορά και την προσθήκη νέων καινοτόμων χαρακτηριστικών στην πλατφόρμα. Για να πετύχουμε τους στόχους μας, η εταιρία διευρύνει άμεσα την ομάδα - αυτή τη στιγμή έχουμε ανοικτές τρεις νέες θέσεις εργασίας, με περισσότερες να ανακοινώνονται την επόμενη περίοδο.
Βάσει της εμπειρίας σας, τι πρέπει να κάνει ένα ελληνικό startup έτσι ώστε να πάρει μια χρηματοδότηση;
Ένα startup για να λάβει χρηματοδότηση, είτε είναι ελληνικό είτε όχι, πρέπει να έχει μια αφοσιωμένη ομάδα ιδρυτών που δουλεύει πάνω σε ένα καινοτομικό προϊόν. Η ομάδα και όχι η αρχική ιδέα είναι το πιο σημαντικό κριτήριο για έναν επενδυτή. Οι ιδρυτές πρέπει να πείσουν για την ικανότητα τους να υλοποιήσουν τα σχέδια τους και να δημιουργήσουν μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρία με ότι αυτό συνεπάγεται. Δεύτερον, το προϊόν χρειάζεται να δίνει λύση σε ένα πρόβλημα μιας αρκετά μεγάλης αγοράς. Τέλος πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρο σχέδιο για το πως το startup θα προσεγγίσει και θα κερδίσει τους χρήστες ή πελάτες του και πως θα μεγαλώσει ταχύτατα.
Θέλω να δούμε λίγο τους αριθμούς. Πόσες μουσικές συλλογές έχετε αυτή τη στιγμή στο Tapely και πόσοι χρήστες σας επισκέπτονται ανά μήνα;
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερες από 25,000 θεματικές μουσικές συλλογές στο Tapely. Κάθε μήνα μας επισκέπτονται 30,000 χρήστες από περισσότερες από 150 χώρες διεθνώς. Η πλειοψηφία των χρηστών μας προέρχεται από το εξωτερικό. Περισσότεροι από τους μισούς χρήστες είναι από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σύμφωνα με την εικόνα που έχετε εσείς, τελικά τι μουσική προτιμάμε να ακούμε στην Ελλάδα;
Είναι δύσκολο να τοποθετηθώ σε αυτό γιατί μια μουσική συλλογή στο Tapely δεν χαρακτηρίζεται απαραίτητα από ένα μόνο είδος μουσικής. Γενικότερα οι Έλληνες επισκέπτες προτιμούν τις indie - alternative μουσικές συλλογές όπως και τις jazz συλλογές. Μερικά trending παραδείγματα του τελευταίου μήνα είναι η Χριστουγεννιάτικη λίστα του zine Kaboom και η συλλογή Women of Jazz.
Πολλοί από τους χρήστες του Tapely, προέρχονται από χώρες του εξωτερικού. Πιστεύετε ότι μπορούν τα αξιόλογα ελληνικά startups να διακριθούν σε διεθνείς αγορές;
Είναι γεγονός ότι ένα startup που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό και έχει έδρα την Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει επιπλέον δυσκολίες από κάποιο άλλο σε μια περισσότερο ώριμη αγορά: από την έλλειψη προηγούμενης εμπειρίας και ερεθισμάτων τόσο για τους ιδρυτές όσο και για τα στελέχη που αναζητεί ένα startup μέχρι την έλλειψη επαφής με την κοινότητα των χρηστών του και δικτύωσης με μελλοντικούς επενδυτές.
Παρόλα αυτά πιστεύω πως όλα τα παραπάνω εμπόδια μπορούν να ξεπεραστούν με σκληρή δουλειά και επιμονή. Πιστεύω ακράδαντα λοιπόν πως μπορούν ελληνικά startups να διαπρέψουν σε διεθνείς αγορές και είναι θέμα χρόνου το να έχουμε success stories και να επαληθευτεί αυτό.
*Στην κεντρική φωτογραφία εικονίζεται η ομάδα του Tapely (από αριστερά): Χρήστος Αλατζίδης, Αλέξανδρος Νικολαίδης, Αποστόλης Βασιλόπουλος και Νίκος Μαούνης.
Πηγή: huffingtopost.gr
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr