Εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, εφήβους, οικογένειες και ενήλικες στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Φέτος, η Στέγη, μέσα από τους κύκλους πολλαπλών συναντήσεων εντός και εκτός των τειχών της, θα συνομιλήσει με την ελληνική παράδοση και τη μυθολογία. Θα επιμείνει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω προγραμμάτων γραφιστικής, κινηματογράφου, φωτογραφίας, δημοσιογραφίας και θα ανοιχτεί σε νέες θεματικές, όπως η υγεία και η διατροφή.
Θα αγκαλιάσει παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού και ομάδες με και χωρίς αναπηρία. Θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα, θα σμίξει βουνό και θάλασσα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ / ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Generation D
Τρία εργαστήρια ψηφιακής τέχνης για παιδιά, οικογένειες και ενήλικες με αφορμή την έκθεση Digital Revolution
Εργαστήριο 1:
Κωδικός «Πεταλούδα»
Εργαστήριο δημιουργίας ψηφιακών ευχών με τη χρήση κώδικα προγραμματισμού για παιδιά 6-10 ετών & γονείς.
Ψιθυρίστε την ευχή σας και παρακολουθήστε την να μεταμορφώνεται μπροστά στα μάτια σας σε πεταλούδα! Οι εικαστικοί καλλιτέχνες Varvara & Mar δημιουργούν έργα τέχνης έχοντας ως πρώτη ύλη την τεχνολογία. Με εκτεταμένη εμπειρία στην εκπαίδευση, είναι εδώ για να παρουσιάσουν σε μικρούς και μεγάλους τη δημιουργική πλευρά του κώδικα προγραμματισμού και της τεχνολογίας και να δείξουν πώς μπορούν να χρησιμοποιούν τον κώδικα για να κινήσουν ψηφιακά σχεδιασμένες πεταλούδες. Το εργαστήριο βασίζεται στο έργο τους, Wishing Wall (Τοίχος των Επιθυμιών), μια εγκατάσταση που προσεγγίζει με ευφάνταστο τρόπο το πώς θα μπορούσαμε να μοιραστούμε τις πιο κρυφές επιθυμίες μας με τον κόσμο. Το έργο παρουσιάζεται στη Στέγη ως μέρος της έκθεσης Digital Revolution και σχεδιάστηκε με την υποστήριξη της Google.
Ημερομηνίες: Σάββατο 7 και Κυριακή 8 Νοεμβρίου, ώρες: 11:00-12:30
Κόστος συμμετοχής: 5 € για το κάθε παιδί και 5 € για τον κάθε ενήλικα.
Γλώσσα: Αγγλικά (με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά)
*Μπορείτε να κάνετε κράτηση για μία από τις δύο ημέρες που θα πραγματοποιηθεί το εργαστήριο
Εργαστήριο 2:
Ψηφιακό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς "Κωδικός πεταλούδα"
Ιδέες για την εισαγωγή προγραμματισμού στην εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο
Οι εικαστικοί καλλιτέχνες Varvara & Mar δημιουργούν έργα τέχνης έχοντας ως πρώτη ύλη την τεχνολογία. Με εκτεταμένη εμπειρία στην εκπαίδευση, πραγματοποιούν στη Στέγη, ως μέρος της έκθεσης Digital Revolution, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς σχετικά με τη δημιουργική πλευρά του κώδικα προγραμματισμού και της τεχνολογίας, παρέχοντας εργαλεία για το πώς μπορεί να διδάσκεται διαδραστικά ο προγραμματισμός στα σχολεία.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι εκπαιδευτικοί θα εισαχθούν στη γλώσσα προγραμματισμού JavaScript. Το εργαστήριο επιμόρφωσης θα βασιστεί στο έργο των καλλιτεχνών Wishing Wall (Τοίχος των Επιθυμιών), μια εγκατάσταση που προσεγγίζει με ευφάνταστο τρόπο το πώς θα μπορούσαμε να μοιραστούμε τις πιο κρυφές επιθυμίες μας με τον κόσμο. Μέσω ενός εργαλείου μάθησης που έχει αναπτύξει το καλλιτεχνικό δίδυμο Varvara & Mar, σχετικά με τη διδασκαλία κώδικα για παιδιά, το εργαστήριο έχει στόχο να καταδείξει τη δημιουργική χρήση του κώδικα και να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να συνδέσουν τη χρήση του με την εκπαιδευτική διαδικασία και με ορισμένα σχολικά μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, οι τέχνες και η επιστήμη των υπολογιστών.
Γλώσσα: Αγγλικά
Ημερομηνίες: Σάββατο 7 και Κυριακή 8 Νοεμβρίου, ώρες: 17:00-20:00
Κόστος συμμετοχής: 12 €
*Μπορείτε να κάνετε κράτηση για μία από τις δύο ημέρες που θα πραγματοποιηθεί το εργαστήριο
Εργαστήριο 3:
Ένα βιβλίο που φωτίζει και μιλάει!
Εργαστήριο δημιουργίας διαδραστικού pop-up βιβλίου για παιδιά 9 έως 12 ετών
Στο εργαστήριο αυτό τα παιδιά δημιουργούν ένα pop-up βιβλίο το οποίο λαμπυρίζει, τραγουδάει και κινείται! Αφού χωριστούν σε ομάδες, τα παιδιά θα εικονογραφήσουν μια ιστορία, θα κόψουν χαρτιά και θα τα ζωγραφίσουν, ενώ θα εξερευνήσουν μηχανισμούς για να κινήσουν τις χάρτινες ζωγραφιές τους. Έτσι, θα σχεδιάσουν τα δικά τους διαδραστικά βιβλία από χαρτί, δημιουργώντας μια συλλογική αφήγηση μέσα από σχέδια και χρώματα. Δεν σταματάμε όμως εκεί! Τα παιδιά μαθαίνουν επίσης πώς λειτουργούν τα ηλεκτρονικά κυκλώματα και εφευρίσκουν μοναδικούς τρόπους για να ενσωματώσουν λειτουργικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα –όπως LED και ηχειάκια– μέσα στα σχέδια και τα χρώματα της εικονογράφησης. Οι χάρτινες κατασκευές που θα δημιουργήσουν, θα δεθούν σε ένα βιβλίο, αλλά πιο διαδραστικό, πιο φωτεινό και πιο συναρπαστικό από ποτέ άλλοτε!
Ημερομηνίες: Κυριακές 15, 22 και 29 Νοεμβρίου, 6 και 13 Δεκεμβρίου, ώρες: 11:00-14:00
Κόστος συμμετοχής: 45 € (και για τις πέντε συναντήσεις)
Συντελεστές: Μαρία Βαρελά (εικαστικός), Αφροδίτη Ψαρρά (εικαστικός)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ / ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ / ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗ
ZΟΟΜ ΣΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
Κύκλος θεάτρου (με αφορμή την παράσταση ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ)
Οι έφηβοι μπαίνουν στα παρασκήνια της Στέγης και κάνουν ρεπορτάζ!
Έφηβοι 13-16 ετών
Σε αυτό το εργαστήριo, που πραγματοποιείται για τέταρτη χρονιά, οι έφηβοι παρακολουθούν τις πρόβες παραστάσεων, συναυλιών και καλλιτεχνικών δρώμενων, για να αποτυπώσουν την εμπειρία τους, ως δημοσιογράφοι, φωτογράφοι και γραφίστες, στην εφημερίδα που δημιουργούν οι ίδιοι!
Το εργαστήριo περιλαμβάνει τρεις κύκλους, για καθεμία από τις αντίστοιχες τέχνες: Θέατρο, Χορό και Μουσική. Οι έφηβοι εξοικειώνονται με τις τέχνες, τρυπώνοντας στις πρόβες και τα παρασκήνια, συνομιλώντας με τους συντελεστές και φωτογραφίζοντας κάθε στάδιο της διαδικασίας, με το δικό τους βλέμμα. Οι εικόνες, οι σκέψεις και οι λέξεις τους γίνονται ένα… free press, ένα εφημεριδάκι που περιέχει τη δική τους ύλη! Τα παιδιά παίρνουν συνεντεύξεις από τους πρωταγωνιστές και τους συντελεστές και γράφουν τα δικά τους άρθρα και ρεπορτάζ. Μαθαίνουν για τα διαφορετικά είδη φωτογραφίας, όπως και για το έργο διάσημων φωτογράφων. Το πεδίο της έκφρασής τους διευρύνεται περαιτέρω, με ασκήσεις δημιουργικής γραφής και καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Φέτος, έρχεται να προστεθεί ένας επιπλέον τομέας, αυτός της γραφιστικής. Οι συμμετέχοντες θα παρακολουθήσουν το υλικό τους να «στήνεται» ζωντανά, θα δουν δηλαδή τις εικόνες και τις λέξεις τους να μετατρέπονται σε άρθρα. Θα γνωρίσουν εφαρμογές της γραφιστικής και θα διαπιστώσουν πως όλα τα τμήματα –σύνταξης, φωτογραφίας και ατελιέ– πρέπει να συνεργάζονται αρμονικά, προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Το καλύτερο όλων; Στο φετινό κύκλο των τριών εργαστηρίων, για πρώτη φορά οι συμμετέχοντες θα καλύψουν δημοσιογραφικά τη δουλειά των συνομηλίκων τους! Οι έφηβοι που συμμετέχουν στον κύκλο του Θεάτρου θα παρακολουθήσουν την εφηβική παράσταση Τα Κύματα του Δημήτρη Καραντζά, οι έφηβοι από τον κύκλο του Χορού το πρόγραμμα χορού για εφήβους «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» και τα παιδιά του κύκλου της Μουσικής το παιδικό φεστιβάλ μουσικής Big Bang!
Ημερομηνίες: Τις Τετάρτες 4, 11 και 25 Νοεμβρίου & 2, 9 και 16 Δεκεμβρίου 2015,
ώρες: 17:30-20:30
Και το Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015, ώρες: 11:00-16:00
Κόστος συμμετοχής: 56 €
Συντελεστές:
Μαριλένα Σταφυλίδου: φωτογράφος
Μελίνα Σιδηροπούλου: δημοσιογράφος
Κωστής Σωτηράκος: γραφίστας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ
ΧΟΡΟΣ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ | ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΑΝΕΥ ΟΡΙΩΝ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ: 2 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Εργαστήριο χορού για ενήλικες με και χωρίς κινητική αναπηρία
Στο φετινό εργαστήριο, θα εστιάσουμε τόσο στις αρχές της σύνθεσης, όσο και στον τρόπο ερμηνείας των συμμετεχόντων. Θα παρατηρήσουμε πώς λαμβάνουμε αποφάσεις σχετικά με την κίνησή μας –σε σχέση με το χώρο, το χρόνο και τους άλλους–, με στόχο να διαμορφώσουμε μια κοινή γλώσσα έκφρασης μέσα από το χορό. Παράλληλα, θα εξελίξουμε τις κινητικές και εκφραστικές μας δεξιότητες μέσα από την ατομική και την ομαδική χορογραφική διαδικασία.
Σκοπός του εργαστηρίου είναι να προσεγγίσουμε την κίνηση μέσα από τη μοναδικότητα κάθε συμμετέχοντος και παράλληλα να δημιουργηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης στην ομάδα.
Απευθύνεται: Σε παλιά και νέα μέλη
Ημερομηνίες: Τις Παρασκευές 6, 13, 20 και 27 Νοεμβρίου & 4, 11 και 18 Δεκεμβρίου 2015 & 8, 15, 22 και 29 Ιανουαρίου 2016, ώρες: 18:00-20:00
Κόστος συμμετοχής: 66 € (και για τις δώδεκα συναντήσεις του κύκλου)
Συντελεστές:Μαρία Κολιοπούλου: χορογράφος
Εργαστήριο κίνησης για άτομα με και χωρίς νοητική υστέρηση & με και χωρίς κινητικές αναπηρίες
Η ομάδα συνεχίζει με περισσότερο χιούμορ να απολαμβάνει τη… διαφορετικότητα εντός της. Τα δύο τελευταία χρόνια κινητοποιήσαμε κάθε σημείο του σώματός μας, εξερευνήσαμε το χώρο και εξοικειωθήκαμε με το σώμα του άλλου. Παίξαμε με το ρυθμό και τη δυναμική της κίνησής μας, αντιδρώντας σε ηχητικά ή γλωσσικά ερεθίσματα και φυσικά αντικείμενα.
Γράψαμε στίχους, βγάλαμε άναρθρες κραυγές και αστείους ήχους, εμπιστευτήκαμε ο ένας τον άλλον και γνωριστήκαμε μέσα από την παρατήρηση. Κυρίως, όμως, μάθαμε να ενεργούμε αυτόνομα, να παίρνουμε αποφάσεις για τον εαυτό μας, χωρίς να περιμένουμε από κάποιον να μας πει αν κάνουμε το σωστό ή το λάθος.Φέτος, θα συνεχίσουμε πάνω στο ίδιο μοτίβο, αλλά μέσα από ένα νέο πρίσμα, αυτό του χιούμορ. Το στοιχείο αυτό αναδείχθηκε τόσο έντονα που ήταν αδύνατο να το αγνοήσουμε.
Τι είναι λοιπόν χιούμορ; Τι βρίσκουμε αστείο;
Πώς αντιδρά το σώμα του θεατή ή του ακροατή στο χιούμορ;
Μια χρονιά σοβαρής δουλειάς, αλλά… με πολύ χιούμορ είναι μπροστά μας!
Απευθύνεται: Σε παλιά και νέα μέλη
Ημερομηνίες: Τις Πέμπτες 19 και 26 Νοεμβρίου, 3, 10 και 17 Δεκεμβρίου 2015
& 7, 14, 21 και 28 Ιανουαρίου & 4, 11 και 18 Φεβρουαρίου 2016, ώρες: 18:00-20:00
Κόστος συμμετοχής:72 € (και για τις δώδεκα συναντήσεις του κύκλου)
Συντελεστές:
Μέντη Μέγα: χορογράφος
Ειρήνη Κουρούβανη: χορεύτρια
Ακούστε την εποχή σας!
Σεμινάριο μουσικής ακρόασης και σύνθεσης για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για τη σύγχρονη μουσική
Είναι πράγματι «δύσκολη» η σύγχρονη μουσική;
Μπορούμε να αποτυπώσουμε ηχητικά τις εμπειρίες της εποχής μας;
Σε αυτό το σεμινάριο, που δεν είναι ούτε ιστορία της μουσικής ούτε μάθημα ανάλυσης, η Στέγη μάς δίνει τα εργαλεία να προσεγγίσουμε τη σύγχρονη μουσική ως ακροατές, αλλά και ως δημιουργοί. Στόχος; Να κατανοήσουμε όλοι τα σύγχρονα μουσικά έργα, χωρίς να έχουμε ιδιαίτερες γνώσεις μουσικολογίας ή μουσικής πρακτικής.
Το σεμινάριο αποτελείται από δύο κύκλους.
Ο Α’ κύκλος περιλαμβάνει ακροάσεις και σχολιασμούς έργων, κάποια από τα οποία θα παρουσιαστούν σε συναυλίες στη Στέγη. Αρχικά, ακολουθούμε μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές διαδρομές του Δυτικού ήχου στον 20ό και 21ο αιώνα. Σε συνδυασμό με τις μουσικές του παρελθόντος και αποφεύγοντας τους τεχνικούς όρους, προσεγγίζουμε τους χρόνους, τη γλώσσα και τα «υλικά» της μουσικής του σύγχρονου κόσμου: Γιατί ο εκάστοτε συνθέτης επιλέγει συγκεκριμένους συνδυασμούς ήχων, από τους δυνητικά άπειρους που μπορούν να ακουστούν;
Πώς αντιλαμβανόμαστε το χρόνο που δημιουργεί κάθε μουσική;
Συντελεστές: Λορέντα Ράμου, πιανίστρια, ερευνήτρια και μουσική παιδαγωγός
Απευθύνεται σε: Για τον Α’ κύκλο δεν απαιτούνται ιδιαίτερες μουσικές γνώσεις.
Προϋποθέσεις: Οι δύο κύκλοι είναι αλληλένδετοι, αλλά είναι δυνατό να τους παρακολουθήσει κανείς ξεχωριστά. Η τελευταία συνάντηση του Α’ κύκλου είναι ένα πρακτικό εργαστήριο ομαδικής σύνθεσης, που λειτουργεί ως εισαγωγή στον τρόπο διδασκαλίας του Β’ κύκλου.
Ημερομηνίες: Α’ κύκλος - Τις Τρίτες 24 Νοεμβρίου, 1, 8, 15 και 22 Δεκεμβρίου 2015, 12 και 19 Ιανουαρίου 2016, ώρες: 19:00-21:00
Κόστος: 63 € (και για τις επτά συναντήσεις του κύκλου)
Θεωρητικό σεμινάριο ενηλίκων για το χορό
Τι θεωρείται σήμερα χορός;
Γιατί οι θεατές καλούνται να παρακολουθήσουν χορό σε… ταράτσες κτιρίων, πλατείες, στο βυθό της θάλασσας ή, ακόμα, σε άδειες σκηνές;
Κύκλος Α: Ακολουθώντας τα βήματα του μεταμοντέρνου χορού
«Μόνος κανόνας: κανένας κανόνας!» Με το μότο αυτό, ο μεταμοντέρνος χορός κερδίζει σταδιακά τους θεατές, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί ολοένα περισσότερα ερωτηματικά και... αμηχανία.
Η Στέγη προτείνει ένα ιδιαίτερο θεωρητικό σεμινάριο, που θα εξοικειώσει τους παλιούς αλλά και τους νέους φίλους του χορού με τη νέα αυτή γλώσσα έκφρασης που καθρεφτίζει τις ευρύτερες αλλαγές στην τέχνη και την κοινωνία, από τις αρχές της δεκαετίας του ‘60 και μετά.
Ο μεταμοντέρνος χορός εγκαταλείπει τις ρομαντικές αφηγήσεις και την αρμονία του μπαλέτου, ενώ ταυτόχρονα αμφισβητεί το στυλιζαρισμένο λεξιλόγιο και τη θεατρικότητα του μοντέρνου χορού. Με τόλμη και πειραματισμούς, σπάει τους υπάρχοντες κώδικες και απελευθερώνει το σώμα που πλέον, ως απόλυτο εκφραστικό εργαλείο, μιλά για βαθύτερους φόβους και επιθυμίες.
Μέσα από αποσπάσματα έργων καινοτόμων Ελλήνων και ξένων χορογράφων, από τον Στηβ Πάξτον και τη Λουσίντα Τσάιλντς μέχρι τον Ξαβιέ Λε Ρουά, τον Λόιντ Νιούσον και τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, το σεμινάριο παρακολουθεί τις ανατροπές και την εξέλιξη της τέχνης του χορού από το 1960 και μετά. Παράλληλα, παρουσιάζει τους χορογράφους που θα φιλοξενηθούν στη Στέγη κατά τη διάρκεια της σαιζόν.
Συντελεστές: Νίνα Αλκαλάη, θεωρητικός χορού
Ημερομηνίες: Α΄Κύκλος - Τις Πέμπτες 12, 19 και 26 Νοεμβρίου & 3, 10 και 17 Δεκεμβρίου 2015
ώρες: 19:00-21:00
Ο Α’ κύκλος είναι ανεξάρτητος από το Β’ Κύκλο. Κάποιος μπορεί να παρακολουθήσει και τους δύο κύκλους ή μόνο τον έναν.
Κόστος συμμετοχής: 54 € (και για τις 6 συναντήσεις του κύκλου)
Νέοι εικαστικοί 65+
Eργαστήριo για να έρθουμε κοντά στην τέχνη χρησιμοποιώντας κυρίως τα χέρια μας!
«Δεν μας έβαλε κανόνες, μας άφησε ελεύθερους να βγάλουμε αυτό που είχαμε μέσα στην ψυχή μας. Μας έδειξε δρόμους δημιουργίας. Δοκιμάσαμε να κάνουμε τέχνη!» -Συμμετέχουσα στο πρόγραμμα
Ελάτε λοιπόν να συνεχίσουμε τα εργαστήρια εικαστικών, να μάθουμε καινούργιες τεχνικές, δουλεύοντας σαν μια ομάδα καλλιτεχνών και δημιουργώντας έργα τέχνης που θα παρουσιαστούν σε μια ομαδική έκθεση στο τέλος της σαιζόν! Τα εργαστήρια θα συνοδεύονται από σύντομες διαλέξεις με οπτικά παραδείγματα από την ιστορία της τέχνης, με σκοπό να εμπνεύσουν τους συμμετέχοντες και να κάνουν αντιληπτό το ιστορικό πλαίσιο των όσων διδασκόμαστε μέσα στο εργαστήριο. Οι επισκέψεις σε μουσεία και γκαλερί αποτελούν επίσης ένα σημαντικό μέρος αυτής της πλούσιας εμπειρίας.
Δισδιάστατο εργαστήριο:
Μολύβι, ψαλίδι, χαρτί… Σχεδιάζουμε αυτό που βλέπουμε και αυτό που φανταζόμαστε!
Τα μαθήματα του δισδιάστατου εργαστηρίου συνεχίζουν από το σημείο που τα αφήσαμε πέρυσι, ενώ το τμήμα είναι ανοιχτό σε συμμετέχοντες από προηγούμενες χρονιές, αλλά και σε νέους με κάποια εξοικείωση με τα εικαστικά ή με τόλμη να πειραματιστούν και να «κολυμπήσουν κατευθείαν στα βαθιά». Ο κύριος στόχος του εργαστηρίου είναι να δουλέψουμε πάνω στο σχέδιο, αρχικά με μολύβι και κατόπιν με διαφορετικά υλικά, όπως το κάρβουνο, η ακουαρέλα και το μελάνι. Στην πορεία, οι συμμετέχοντες θα κληθούν να κάνουν ασκήσεις σχεδίου και εκτός μαθήματος, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.
Όταν αισθανθούμε έτοιμοι να αποδώσουμε αυτό που βλέπουμε στο χαρτί, τότε θα αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη. Το μάθημα θα αποκτήσει πιο χαλαρή δομή και θα ενθαρρύνει τον πειραματισμό με μια ποικιλία μέσων, ανάλογα πάντα με τις επιθυμίες και τις ικανότητες της ομάδας. Από μεταξοτυπία πάνω σε ύφασμα (batik), μέχρι ιαπωνική ζωγραφική με μελάνι (sumi) και καλλιγραφία… ένα εργαστήριο γεμάτο εκπλήξεις!
Προγενέστερη εμπειρία ή εξοικείωση με το αντικείμενο δεν είναι απαραίτητη.
Το μόνο που απαιτείται από τους συμμετέχοντες είναι να «πιάνουν τα χέρια τους».
Συντελεστές: Nadia Al Foudery, εικαστικός
Ημερομηνίες: Δισδιάστατο εργαστήριο - Τις Τετάρτες 11, 18 και 25 Νοεμβρίου, 2, 9 και 16 Δεκεμβρίου 2015, 13, 20 και 27 Ιανουαρίου & 3, 10 και 17 Φεβρουαρίου 2016, ώρες: 11:00-14:00
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ / ANIMATION
Χρατς Μπαμ!
Μια ξέφρενη οπτικοακουστική παράσταση που «ντύνει» με ήχο τις εικόνες.
Τι ήχο κάνει μια... τσουγκράνα; Ένα συρραπτικό και μια κατσαρόλα μπορούν να... «ντύσουν» ηχητικά μια εικόνα; Τι ηχητικά εφέ δημιουργούν μια θερμοφόρα και μια... λαμαρίνα; «Χρατς Μπαμ» και άλλοι ήχοι από αντικείμενα...
Μια διαδραστική οπτικοακουστική παράσταση, που μεταφέρει τα παιδιά στο μαγικό κόσμο της foley, της τέχνης που δίνει ήχο στην εικόνα του κινηματογράφου με τη χρήση καθημερινών αντικειμένων.
Στο «αλλόκοτο» αυτό εργαστήριο ήχου της Στέγης, δύο μουσικοί παράγουν τους πιο παράξενους ήχους με αντικείμενα της καθημερινότητας, προκειμένου να «ζωντανέψουν» εικόνες από video animation και παλιές ταινίες που προβάλλονται στη σκηνή.
Μπαίνοντας στο χώρο, που θυμίζει περισσότερο κουζίνα σπιτιού ή αποθήκη, τα παιδιά, αντί για μουσικά όργανα, συναντούν τα πιο αναπάντεχα αντικείμενα: κατσαρόλες, σφυρίχτρες, συρραπτικά, καραμούζες, φρούτα, λαχανικά, μπαλόνια, μπίλιες, χαρτιά, ελατήρια, κουδούνια ποδηλάτου, λάστιχα ποτίσματος, γραφομηχανές, πατίνια και πολλά πολλά άλλα. Με τα «εργαλεία» αυτά, οι δύο μουσικοί συνοδεύουν ηχητικά τις κινούμενες εικόνες, σε γρήγορο ρυθμό και με κωμική διάθεση, κινητοποιώντας τη φαντασία και την παρατηρητικότητα των παιδιών.
Πώς ο ήχος μπορεί να μεταβάλει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε αυτό που βλέπουμε; Μπορεί ένα καθημερινό αντικείμενο να δημιουργήσει ηχητικά εφέ στον κινηματογράφο;
Τα παιδιά ακολουθούν ρυθμικά τους «επιστήμονες» του ήχου και συμμετέχουν ενεργά σε αυτό το πρωτότυπο «παιχνίδι γνώσης» για τη foley art και τον κινηματογράφο.
Και ενώ εικόνες και ήχοι εναλλάσσονται με καταγιστικό ρυθμό, τα παιδιά ξαφνικά σταματούν για να λύσουν το μεγάλο μυστήριο: «Πώς συνομιλεί ένα χαρτί που κάνει ΧΡΑΤΣ με ένα τάπερ που κάνει ΜΠΑΜ;»
Απευθύνεται σε σχολεία, σε μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού
Ημερομηνίες: Τρίτη 3, Τετάρτη 4 και Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, ώρες: 11:00-12:15
Κόστος συμμετοχής: 5 € ανά μαθητή
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Βήμα – βήμα στη σκηνή
Πώς λειτουργεί η κονσόλα της σκηνής; Πού τοποθετούνται τα ηχεία; Πώς ρυθμίζονται τα φώτα; Τι είναι τα σταγκόνια;
Ένα συναρπαστικό πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης, όπου οι μαθητές ανακαλύπτουν όλα τα στάδια προετοιμασίας που οδηγούν σε μια παράσταση. Τα παιδιά εξερευνούν την αθέατη όψη της σκηνής και γνωρίζουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την προετοιμασία και τις τεχνικές εργασίες μέσα σε ένα θέατρο.
Πώς ρυθμίζονται ο ήχος, η εικόνα και τα φώτα; Με ποιους μηχανισμούς μπαινοβγαίνουν τα σκηνικά; Γνωρίζετε ότι υπάρχουν διαφόρων τύπων μικρόφωνα;
Πίσω από τις κονσόλες και τους αυτοματισμούς υπάρχουν άνθρωποι διαφόρων ειδικοτήτων, τις οποίες οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν. Τι αρμοδιότητες έχει ο μηχανικός σκηνής, ο οποίος πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με τον flyman, τον ηχολήπτη, τον τεχνικό φωτισμού και, βέβαια, τον διευθυντή σκηνής; Ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος του καθενός και πώς όλοι αυτοί συντονίζονται κατά τη διάρκεια της παράστασης;
Ένα πρόγραμμα τεχνικών γνώσεων, όπου οι μαθητές γνωρίζουν τα παρασκήνια μιας παράστασης και έρχονται σε επαφή με όλες τις επιμέρους διαδικασίες που οδηγούν στο τελικό αποτέλεσμα: αυτό που απολαμβάνουμε εμείς οι θεατές επί σκηνής...
Απευθύνεται σε σχολεία (μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου)
Ημερομηνίες: Πέμπτη 12 και Τετάρτη 18 Νοεμβρίου, ώρες: 11:00-12:30
Κόστος συμμετοχής: 3 € ανά μαθητή
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr