Μαθησιακές Δυσκολίες & Μαθησιακό Έλλειμμα - Ποια η διαφορά και πώς αντιμετωπίζονται;
Τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:
α) Τα παιδιά με μαθησιακό έλλειμμα ή μαθησιακά κενά (15% περίπου του μαθητικού πληθυσμού)
β) Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ήπιες (7%) ή ειδικές (3%)
Γράφει ο Φώτης Παπαναστασίου, Ειδικός Παιδαγωγός, MSc Σχολική Ψυχολογία
Στα παιδιά με μαθησιακά κενά ή μαθησιακό έλλειμμα, οι δυσκολίες οφείλονται σε εξωγενείς κυρίως παράγοντες, όπως η ελλιπής σχολική φοίτηση, οι χαμηλές προσδοκίες των γονέων, η πολιτισμική υστέρηση, οι διαταραγμένες οικογενειακές σχέσεις κ.ά. Οφείλονται, δηλαδή, σε παραλείψεις και εσφαλμένες παρεμβάσεις, τόσο στο σχολικό όσο και στο οικογενειακό περιβάλλον του παιδιού, κι όχι στην ιδιοσυστασία του. Θα πρέπει λοιπόν να τονιστεί ότι το παιδί με μαθησιακό έλλειμμα δεν παρουσιάζει αναπτυξιακές ανεπάρκειες.
Για την αντιμετώπιση τέτοιων δυσκολιών συστήνεται η παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας στο σχολείο. Καλό θα είναι ακόμη, να δίνεται στο παιδί περισσότερος διδακτικός χρόνος, περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και εμπέδωση του μαθησιακού υλικού, καλύτερη οργάνωση και διαχείριση του χρόνου, οργάνωση του τρόπου μελέτης κτλ. Για μια ομαλή σχολική πορεία απαραίτητη είναι επίσης η ψυχολογική υποστήριξη του παιδιού και η υπομονή.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr