Υπ. Μεταφορών Σπίρτζης : Το Πάσχα θα πάμε σε όλη την Ελλάδα με νέους αυτοκινητοδρόμους - Έτοιμη η Πατρών & τα Τέμπη

Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών σε συνέντευξή του, οι εργασίες προχωρούν μπροστά από το χρονοδιάγραμμα.

Ο υπουργός μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μίλησε για τα έργα που αναμένεται να ολοκληρωθούν άμεσα και να δωθούν στο κοινό, μεταξύ των οποίων είναι ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Πατρών, τα Τέμπη και η Εθνική Οδός Αθηνών - Θεσσαλονίκης.

Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ ΜΠΕ.

Ερ: Θα κάνουμε τελικά Πάσχα στα χωριά μας με νέους αυτοκινητόδρομους; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των εγκαινίων; 

Απ: Θα πάμε σε όλη την Ελλάδα με νέους αυτοκινητοδρόμους, με λειτουργικά ολοκληρωμένους αυτοκινητοδρόμους. 

Είμαστε σε πάρα πολλές περιπτώσεις μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που έχουμε δώσει στα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τμήματα των δρόμων που ήταν να παραδοθούν τον Αύγουστο θα παραδοθούν τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Ο πρωθυπουργός στις 6 Απριλίου, παρουσία και της επιτρόπου Περιφερειακής Ανάπτυξης κ. Κρέτσου, θα παραδώσει στον ελληνικό λαό ολοκληρωμένο το έργο του «πέταλου του Μαλιακού», των μεγάλων σηράγγων στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα. Άρα, επιτέλους μετά από πολλές δεκαετίες θα έχουμε ολοκληρωμένα τα Τέμπη, ολοκληρωμένη την Εθνική Οδό Αθηνών -Θεσσαλονίκης. 

Τη Μεγάλη Εβδομάδα, τη Μεγάλη Πέμπτη πιο συγκεκριμένα, θα παραδοθεί στον ελληνικό λαό ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου- Πατρών. 

Σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο, ένα σημείο που ήταν να παραδοθεί το καλοκαίρι, θα ολοκληρωθεί τώρα. Συνολικά, από τα εκατοντάδες χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου, σε τρία σημεία θα έχουμε κάποιες μη ολοκληρωμένες εργασίες, γιατί τα έργα του σιδηροδρόμου προβλέπεται να τελειώσουν τέλη Μαΐου. 

Επομένως το σύνολο των έργων των αυτοκινητοδρόμων θα τελειώσει μέσα στο καλοκαίρι και ταυτόχρονα θα δοθούν στην κυκλοφορία τμήματα της Ιονίας Οδού που είναι έτοιμα. 

Επίσης: προσπαθούμε να δοθεί σε χρήση η μεγάλη σήραγγα της Κλόκοβας που ήταν να αποδοθεί τον Αύγουστο. 

Το σύνολο του έργου θα παραδοθεί την τελευταία βδομάδα πριν την Πρωτομαγιά, με εξαίρεση δύο σημεία που και αυτά είναι προγραμματισμένα, χρονικά, να παραδοθούν μέσα στο καλοκαίρι. 

Πιστεύω ότι η υπερπροσπάθεια που έγινε από όλους τους συντελεστές των έργων έχει αποδώσει. Αυτό έχει δημιουργήσει και μια ευφορία στα ευρωπαϊκά όργανα. 

Κανείς δεν περίμενε ότι η χώρα θα ήταν συνεπής στα χρονοδιαγράμματα και στην υλοποίηση των έργων γιατί υπήρχε το κακό προηγούμενο του παρελθόντος. 

Ερ: Κύριε υπουργέ, είναι «κακό προηγούμενο του παρελθόντος» το ότι φέρατε μια τροπολογία στη Βουλή, τη δυνατότητα να πάρει κάποια κοινοπραξία ένα έξτρα ποσό; 

Ήταν δική σας αυτή η συμφωνία ή της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας; Εννοώ, βέβαια, τα χρήματα που θα δοθούν στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας». 

Απ: Δεν είναι χρήματα που δίνονται στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας».

Είναι η σύμβαση που βρήκαμε, που αναθεωρήθηκε, που την ψήφισε η Νέα Δημοκρατία. 

Η τροπολογία δεν είναι καν του υπουργείου Υποδομών, είναι του υπουργείου Οικονομίας. Είναι ένα διαδικαστικό θέμα. 

Αν χρειαστεί να πληρωθούν χρήματα σύμφωνα με τη σύμβαση, αυτά δεν θα βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. 

Είναι λαϊκισμός, την ώρα που ο κ. Μητσοτάκης διακηρύσσει σε όλα τα ευρωπαϊκά φόρα, και στο κόμμα του ότι θα την σταματήσει, τη θέση αυτή να την αναπαράγουν στελέχη που έχουν ψηφίσει και υπέρ της αναθεώρησης των συμβάσεων, αλλά κυρίως και υπέρ των αρχικών συμβάσεων που έκανε η ίδια η ΝΔ. 

Θα ήταν καλό να δείτε τις συμβάσεις, και τις αρχικές και την αναθεωρημένη, που ψήφισε ο κ. Δένδιας, ο κ. Μητσοτάκης, ο κ. Χατζηδάκης που επιχειρηματολογούσε κιόλας υπέρ αυτών. 

Θα πρέπει να τους δώσουμε τα συγχαρητήρια για την ολοκλήρωση του λαϊκισμού. 

 

Ερ: Κύριε υπουργέ, είδαμε παλιούς σας συντρόφους όπως ο κ. Σημίτης, να κάνει δηλώσεις. Η «Αυγή» μάλιστα γράφει ότι το παλιό πολιτικό σύστημα ανέσυρε τον Σημίτη δίπλα στον Μητσοτάκη. Πώς το σχολιάζετε; 

Απ: Καταρχάς να ευχαριστήσω τον κ. Σημίτη γιατί με τη συνέντευξη που έδωσε θύμισε στον ελληνικό λαό ότι ούτε είμαστε ίδιοι ούτε ήμασταν στο παρελθόν, ούτε πρόκειται να γίνουμε ποτέ ίδιοι με το παλιό πολιτικό σύστημα. 

Θύμισε πάρα πολλά πράγματα, και σε άλλους προκάλεσε θυμό και σε άλλους θλίψη. 

Μάλιστα τα θύμισε αυτά την ίδια μέρα που η Βουλή με πολλή μεγάλη πλειοψηφία αποφάσισε τη συγκρότησης επιτροπής για τον υπουργό Εθνικής Άμυνας του κ. Σημίτη

Ερ: Συμφωνείτε και εσείς με αυτό που είπε ο κ. Τζανακόπουλος ότι «ο κ. Σημίτης έβλεπε τα σκάνδαλα να περνάνε από μπροστά του και δεν έκανε τίποτα»; 

Απ: Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που είπε ο κ. Τζανακόπουλος, αλλά υπάρχουν και άλλα πράγματα. 

Μας λύθηκε η απορία γιατί έχουμε τόσα χρόνια τέτοια ταύτιση των νεοφιλελεύθερων δυνάμεων της χώρας με τη δεξιά Σοσιαλδημοκρατία. 

Και η απάντηση είναι ότι υπάρχει νέο κέντρο καθοδήγησης το οποίο εντοπίζεται στη Γερμανία, στους ακραίους νεοφιλελεύθερους κύκλους. 

Πιστεύω ότι πλέον δεν υπάρχει κάποια απορία σε κανέναν, μπορούμε να καταλάβουμε όλοι ποια είναι η διαχωριστική γραμμή μεταξύ των προοδευτικών δυνάμεων από τη μία, και της συντήρησης και του παλαιοκομματισμού από την άλλη. 

Ποιοι θέλουν μια Ελλάδα που να στέκεται στα πόδια της και ποιοι θέλουν μια Ελλάδα που να είναι έρμαιο και ουραγός των γερμανικών νεοφιλελεύθερων επιδιώξεων που υπάρχουν για την Ευρώπη. 

Και γι’ αυτό, να ευχαριστήσω τον κ. Σημίτη για ακόμη μια φορά. 

 

Ερ: Βλέπετε ότι υπάρχει και συμφωνία στελεχών του παλιού εκσυγχρονιστικού μπλοκ με τον κ. Μητσοτάκη; 

Απ: Συγνώμη, αλλά τέτοια ταύτιση απόψεων του κ. Σημίτη με τον κ. Μητσοτάκη δεν έχουν ούτε τα μεσαία στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.

Και είναι προφανές ότι παρότι θεωρητικά η ΝΔ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη συμφώνησαν στο να εγκριθεί προανακριτική επιτροπή, είχαμε την απουσία του κ. Μητσοτάκη και την απουσία της κ. Γεννηματά από όλη τη συνεδρίαση. 

Αλλά η κ. Γεννηματά ψήφισε στο τέλος, ήταν στο Κοινοβούλιο, ήταν στο χώρο του Κοινοβουλίου.

 

Ερ: Πολλοί λένε ότι η κυρία Γεννηματά είναι πιο κοντά σε εσάς… 

Απ: Δεν βάλλω εναντίον της, αιτιολογώ απόλυτα τη στάση της να μη χρεωθεί τις αμαρτίες αυτού του νεοφιλελεύθερου δεξιού κομματιού της Σοσιαλδημοκρατίας που είχε την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ. 

Αυτό έδειξε με τη στάση της. 

Εύχομαι να το εκφράσει όχι με ισορροπίες μέσα στο κόμμα της αλλά με μια άλλη πολιτική κατεύθυνση για να ξαναβρεί και αυτός ο χώρος την πραγματική θέση από εκεί που ξεκίνησε. 

Ερ: Σε αυτή τη συμπαιγνία εντάσσετε, κύριε υπουργέ, και τη δήλωση του κ. Βενιζέλου στη Βουλή για την παραπομπή, ότι θα υπάρχει άνεση να εξεταστούν τα σκάνδαλα της σημερινής κυβέρνησης στην επόμενη Βουλή; 

Απ: Και δεν τα πηγαίνει από τώρα στον εισαγγελέα; Στη σημερινή ή την αυριανή Βουλή; Δεν μας λέει και ποια είναι, να τα μάθουμε κι εμείς; 

 

Ερ: Όμως, κ. Σπίρτζη, η συμφωνία που πάει να κλείσει η κυβέρνηση με τους θεσμούς από τις πληροφορίες που έχουμε, φαίνεται ότι θα είναι δύσκολη. 

Εσείς πιστεύετε ότι η κυβέρνηση εξάντλησε τις διαπραγματευτικές της δυνατότητες; 

Απ: Κύριε Ψύλλια, δίνουμε μάχη σε συγκεκριμένα πεδία, τα οποία δεν έχουν αναδειχθεί και από τα μέσα ενημέρωσης, διότι η μάχη δεν δίνεται μόνο για τα μεγάλα θέματα. 

Έχει δοθεί και δίνεται εδώ και πάρα πολλούς μήνες, σε μικρότερα θέματα που σχετίζονται όμως με την καθημερινότητα του πολίτη, με κλάδους, με συγκεκριμένους επαγγελματικούς χώρους, με τη ζωή των Ελλήνων πολιτών. 

Από εκεί και πέρα, δίνουμε ακόμη μία σκληρή μάχη για τα μεγάλα θέματα, τα εργασιακά. Προφανώς σε μία διαπραγμάτευση κάπου θα κερδίσεις και κάπου θα υποχωρήσεις. 

Ο στόχος ο δικός μας είναι να ολοκληρώσουμε τη δεύτερη αξιολόγηση, να γίνει αυτή η διαπραγμάτευση και να ολοκληρωθεί με συνέπεια και με αξιοπρέπεια και από εκεί και πέρα ο στόχος μας παραμένει ο αρχικός: 

Η εντολή που μας έχει δώσει ο ελληνικός λαός, να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα και να βγει η χώρα από τα μνημόνια και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις δανειακές συμβάσεις. 

Να σταθεί η χώρα στα δικά της πόδια. 

 

Ερ: Κύριε υπουργέ, πιστεύετε ότι αυτή η συμφωνία θα περάσει εύκολα από τη Βουλή ή θα έχουμε κάποιες εκπλήξεις; Ποιο το σχόλιό σας για τις δηλώσεις του κ. Σκουρλέτη και τα όσα είπε για τη ΔΕΗ; 

Απ: Ο χώρος της ενέργειας είναι ένας από τους κρίσιμους στρατηγικούς τομείς της χώρας που δεν μπορεί να παραδοθεί. Πρέπει η διαπραγμάτευση που θα γίνει γι’ αυτό το χώρο να γίνει με τέτοιο τρόπο και να δοθεί τέτοια λύση που το ελληνικό Δημόσιο, το ελληνικό κράτος να διατηρεί τον στρατηγικό έλεγχο της ενέργειας στη χώρα. 

Αν δεν γίνει αυτό πιστεύω ότι τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά. Επίσης καλό θα είναι να δούμε τι ακριβώς έχει γίνει στο χώρο των τηλεπικοινωνιών. 

Ερ: Ο κόσμος πληρώνει φθηνά τέλη λένε στη Νέα Δημοκρατία… 

Απ: Πού το είδατε αυτό; Να συγκρίνουμε τις τιμές στη χώρα μας με τις τιμές στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες; Να δούμε τι κύκλο εργασιών έκανε ο ΟΤΕ, ο «κακός» ΟΤΕ, έτσι όπως λειτουργούσε όταν ήταν δημόσιος στη χώρα και τι παραγωγικό μηχανισμό είχε και τι σήμερα; 

Να δούμε τι έγινε με τον HELLAS SAT, τον ελληνικό δορυφόρο και πού βρίσκεται σήμερα; Πού βλέπουν τα θετικά από το ότι το κράτος και το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει το στρατηγικό έλεγχο των τηλεπικοινωνιών;

Να δούμε και τα υπόλοιπα θέματα που σχετίζονται με πιο βαθιά εθνικά θέματα για το χώρο των τηλεπικοινωνιών αλλά ας μείνουμε στα θέματα της αγοράς. Για να τα δούμε… 

Μάλιστα κάποιοι είχαν το θράσος να ειρωνευθούν τις πρωτοβουλίες του Νίκου Παππά να γίνει επιτέλους ένας φορέας για τη διαστημική τεχνολογία, που όλο αυτό τον καιρό έλειπε. 

Γιατί είχαν ανατεθεί, όσο ήταν δημόσιος ο ΟΤΕ, στον ΟΤΕ; 

Πού είναι σήμερα ο ελληνικός δορυφόρος; Εγώ τα βάζω αυτά τα θέματα διότι βγαίνει η Νέα Δημοκρατία και περηφανεύεται για το πόσο καλό έκανε που έφυγε ο ΟΤΕ από το ελληνικό Δημόσιο και που δεν παίζει το ελληνικό Δημόσιο, το ελληνικό κράτος, ένα κυρίαρχο ρόλο και στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Για να δούμε. 

Τι θέση έχει στη γερμανική οικονομία η Ντόιτσε Τέλεκομ; Και τι θέση έχει στην ελληνική οικονομία ο ΟΤΕ; Τι υπεραξίες δίνει εκεί και τι δίνει εδώ; 

 

Ερ: Κύριε υπουργέ ισχύει αυτό που έγραψαν κάποιες εφημερίδες ότι με το που θα αρχίσει να υλοποιείται η σύμβαση για τα περιφερειακά αεροδρόμια θα μπει «φραπόσημο» (σ.σ. από τη Fraport), κατά το «σπατόσημο» 12 ευρώ ανά εισιτήριο; 

Απ: Όχι, υπάρχουν τα τέλη των αεροδρομίων, της συντήρησης των αεροδρομίων και του εκσυγχρονισμού τους. 

Αυτό ήταν 12 ευρώ για τις πτήσεις μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ήταν 22 ευρώ για τις πτήσεις εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Με τη σύμβαση της Fraport αυτό έγινε ενιαίο 12 ευρώ. 

Για τον επιβάτη υπάρχει μείωση στην τιμή και μάλιστα από 1/1/24 θα είναι 3 ευρώ. Σήμερα δηλαδή για τις πτήσεις εντός Ελλάδας και εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 12 ευρώ και παραμένει. 

Την 1η Ιανουαρίου 2024 θα μειωθεί στα 3 ευρώ. 

Ερ: Να ζητήσω ένα σχόλιο για τις δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη στη Μάλτα, ότι στις επόμενες εκλογές η Ελλάδα θα είναι η πρώτη χώρα που θα ηττηθεί ο λαϊκισμός; 

Απ: Μπορεί ο κ. Μητσοτάκης να βάλει στόχο το κόμμα του να γυρίσει την πλάτη στον λαϊκισμό, αυτός και τα στελέχη του, επίσης στη λασπολογία και σε όλα αυτά που έχουμε ζήσει και τα τελευταία χρόνια με μεγαλύτερη ένταση. 

Εύχομαι πραγματικά η συντηρητική παράταξη και ο νεοφιλελευθερισμός να εγκαταλείψουν τον λαϊκισμό, τους ευχόμαστε καλή επιτυχία σε αυτό το έργο. 

Πρώτα πρέπει δηλαδή να κοιτάξουν τα θέματα του λαϊκισμού στον δικό τους χώρο και στην ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας και μετά με το καλό, να προσπαθήσουν να μιμηθούν το παράδειγμα τους και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης. 

Εμείς είμαστε μακριά από τον λαϊκισμό, δεν τον επικροτούμε και δεν τον υπηρετούμε.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr