Κρήτη: Κατέρρευσε μάγειρας 5αστερου ξενοδοχείου από υπερκόπωση - Όταν βγήκε από το νοσοκομείο τον απέλυσαν
Υποστηρίζει ότι εργαζόταν χωρίς ρεπό και πάνω από ένα 8ωρο καθημερινά
Μαγείρευε σε 5άστερο ξενοδοχείο της Κρήτης, όμως υποστηρίζει ότι κατέρρευσε από την πολλή δουλειά, παρά το γεγονός ότι ο κορωνοϊός έχει αδειάσει τα ξενοδοχεία!
Πρόκειται για καταγγελία εποχικού μάγειρα, ο οποίος υποστηρίζει ότι εργαζόταν χωρίς ένα ρεπό και πάνω από οκτάωρο σε καθημερινή βάση, χωρίς διάλειμμα ούτε καν για φαγητό, με συνέπεια να λιποθυμήσει από υπερκόπωση και να μεταφερθεί στο ΠΑΓΝΗ, όπου και νοσηλεύτηκε για μία μέρα.
Οι γιατροί τού υπέγραψαν αναρρωτική, αλλά βγαίνοντας από το νοσοκομείο έλαβε από τον εργοδότη του ένα άλλο χαρτί... Αυτό της απόλυσης! Την περασμένη Τρίτη, ο 60χρονος μάγειρας και πατέρας ενός παιδιού πέρασε την πόρτα του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Ηρακλείου και έκανε τη σχετική καταγγελία, όπως αναφέρει το neakriti.gr.
Την υπόθεση αποκάλυψε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ο πρόεδρος του σωματείου, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επισιτισμού και του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου Νίκος Κοκολάκης, τονίζοντας με κατηγορηματικό τρόπο ότι έγιναν οι απαιτούμενες προσφυγές στην Επιθεώρηση Εργασίας και ότι ο ίδιος σκοπεύει να φτάσει «στα άκρα» τις διεκδικήσεις του εν λόγω μάγειρα, για την πλήρη αποζημίωσή του!
(Photo: Elevate)
Την ώρα δηλαδή που οι ξενοδόχοι της Κρήτης παραπονιούνται ότι η πληρότητα στα ξενοδοχεία λόγω της κρίσης του κορωνοϊού είναι μόλις 5%, ο συγκεκριμένος εργαζόμενος προσφεύγει στο σωματείο και λέει ότι από την υπερκόπωση στη δουλειά κατέρρευσε και νοσηλεύτηκε.
Πώς γίνεται αυτό; Ως γεγονός έχει την εξήγησή του, αφού, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου Νίκο Κοκολάκη, υπάρχει εκμετάλλευση σε βάρος των εργαζομένων, λόγω υγειονομικών πρωτόκολλων τα οποία είναι ιδιαίτερα αυστηρά και για να τηρηθούν σωστά χρειάζεται να εργάζονται σε κάθε πόστο περισσότεροι άνθρωποι.
«Είναι πολύ αυστηρά τα υγειονομικά πρωτόκολλα στον χώρο των ξενοδοχείων. Έτσι, για κάθε πόστο χρειάζονται περισσότεροι εργαζόμενοι από αυτούς που σήμερα εργάζονται. Για τον λόγο αυτό έχουμε τα φαινόμενα αυτά, να εργάζονται εξαντλητικά λιγότεροι εργαζόμενοι για να βγάλουν σε πέρας τη δουλειά που έχουν αναλάβει».
Κατέρρευσε από υπερκόπωση
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Ηρακλείου Νίκος Κοκολάκης αποκάλυψε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ότι την περασμένη Τρίτη «ήρθε στο σωματείο μας εργαζόμενος μάγειρας από ξενοδοχείο του νομού Ηρακλείου, που τον παραπέμψαμε στην Επιθεώρηση Εργασίας, όπου πρόκειται να πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση για εργατική διαφορά.
Του είχαν κάνει μία σύμβαση σε εποχικό ξενοδοχείο αορίστου χρόνου, που αυτό απαγορεύεται, αφού η σύμβαση πρέπει να είναι ορισμένου χρόνου. Και για μας τους ξενοδοχοϋπαλλήλους η ορισμένου χρόνου σύμβαση λήγει όταν τελειώσει και η τουριστική περίοδος. Δούλευε πάνω από 8 ώρες καθημερινά.
Ο άνθρωπος ζητούσε, επειδή είναι καπνιστής, να του επιτρέψουν καθημερινά να βγαίνει έξω για ένα τσιγάρο στη διάρκεια της δουλειάς. Και δεν του το επέτρεπαν. Για φαγητό ούτε λόγος. Και στο τριήμερο από την περασμένη Παρασκευή μέχρι την Κυριακή συνέβη το εξής περιστατικό: Ο άνθρωπος από υπερκόπωση λιποθύμησε την ώρα της εργασίας του. Τον μετέφεραν στο ΠΑΓΝΗ - έχουμε και χαρτί από γιατρό. Και δεν προλαβαίνει να γυρίσει στη δουλειά, ενώ βρισκόταν σε αναρρωτική με χαρτί γιατρού, του ανακοινώνουν ότι τον απολύουν»!
Μάλιστα, επισήμανε ότι «αυτός ο άνθρωπος, χωρισμένος και πατέρας ενός παιδιού, που μένει εκτός Ηρακλείου, δεν είχε χρήματα ούτε για τα εισιτήρια προκειμένου να έρθει στο Ηράκλειο και να μας φέρει τα έγγραφα που του ζητήσαμε. Δεν έχει ούτε ψωμί να φάει.
Βρισκόμαστε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Πολλοί δεν έχουν πάρει ακόμη ούτε τα 534 ευρώ που προβλεπόταν να πάρουμε για τον Ιούνιο. Ο άνθρωπος αυτός είναι σε απελπιστική κατάσταση. Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να λάβει όλες τις προβλεπόμενες αποζημιώσεις. Και θα ζητήσουμε αποζημιώσεις μέχρι και τη λήξη της τουριστικής σεζόν. Θα το πάμε στα άκρα»!
«Δεν μπορούμε ούτε να αρρωστήσουμε»
Στο σημείο αυτό, ο συνδικαλιστής λέει με αγανάκτηση: «Εκεί έχουμε φτάσει. Δεν μπορούμε ούτε να αρρωστήσουμε. Είναι τα υγειονομικά πρωτόκολλα πολύ αυστηρά και έτσι πρέπει να είναι, ούτως ώστε να προσέχουμε την υγεία μας. Αλλά χρειάζονται περισσότερα άτομα για να ανταπεξέλθουν στην εργασία. Έχουμε όμως εκμετάλλευση των εργαζομένων και εντατικοποίηση της δουλειάς. Δεν προσέχουν ούτε τους παλιούς εργαζόμενους που εργάζονται στα ξενοδοχεία και έχουν βάλει “πλάτη” όλα αυτά τα χρόνια. Μιλάμε λοιπόν για μια τραγική κατάσταση, που συμβαίνει σε ένα μεγάλο ποσοστό ξενοδοχείων του νομού Ηρακλείου».
Για το εν λόγω ξενοδοχείο, ο Νίκος Κοκολάκης διευκρινίζει πως δεν είναι μέλος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου. Αντιθέτως, η Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση με το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Ηρακλείου, σύμφωνα με τον συνδικαλιστή, που εκφέρει θετική γνώμη και για τις θέσεις που έχει εκφράσει από την καραντίνα μέχρι σήμερα ο πρόεδρος των ξενοδόχων Νίκος Χαλκιαδάκης.
Βέβαια, διευκρινίζει ότι υπάρχουν και ξενοδοχεία που προσέχουν τους εργαζόμενους, τηρούν τα νόμιμα ωράρια εργασίας και πληρώνουν τους εργαζόμενους σωστά με βάση την τοπική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
«Εμείς προς όλους εκείνους που δε λειτουργούν σωστά απέναντι στους ξενοδοχοϋπαλλήλους θα αντιδράσουμε με όλα τα μέσα που προβλέπονται. Έχουμε ήδη αρχίσει συστηματικούς ελέγχους με την Επιθεώρηση Εργασίας. Έχουμε διεκδικήσει και κεντρικά να κατέβουν στην Κρήτη μικρά κλιμάκια από την Αθήνα. Θα παρέμβουμε και συνδικαλιστικά. Γιατί κάτι που μπορεί να είναι νόμιμο, δεν είναι και ηθικό»...
(Photo: Timur Saglambilek/ Pexels)
Σκληρή ανακοίνωση για τα ξενοδοχεία
Χθες, μάλιστα, εκδόθηκε και η ακόλουθη σκληρή ανακοίνωση του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ν. Ηρακλείου: «Δυστυχώς, εν μέσω της πληττόμενης τουριστικής περιόδου 2020, διαπιστώνουμε ότι οι εργοδότες ξενοδόχοι, που δήλωναν τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά ακόμα και υπερασπιστές των εργαζομένων στις επιχειρήσεις τους, στη συντριπτική πλειοψηφία το έκαναν τελικά μόνο για το θεαθήναι. Ότι δήθεν αγωνιούσαν γι’ αυτούς και ότι θα άνοιγαν τα ξενοδοχεία μόνο και μόνο γι’ αυτούς, όλα αυτά αποδείχτηκαν φούμαρα.
Τελικά, βγάζοντας από τη “φαρέτρα” τους όλα τα “όπλα”- ρυθμίσεις που η φιλοεργοδοτική κυβέρνηση απλόχερα τους έδωσε (κατάργηση επί της ουσίας της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας - υποβάθμιση ΣΕΠΕ - ευέλικτες μορφές απασχόλησης, πρόγραμμα συνεργασίας πραγματοποιούν το σχέδιό τους και εξαθλιώνουν τους εργαζομένους με εξαντλητικά ωράρια εργασίας, το 8ωρο αποτελεί παρελθόν, εντατικοποίηση της εργασίας χωρίς ρεπό-μειώσεις μισθών - ανάρμοστη συμπεριφορά, διάλειμμα για καφέ ή φαγητό ούτε λόγος). Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί πίσω από τις θελκτικές εισόδους των καλαίσθητων ξενοδοχείων. Ένα μεγάλο ποσοστό ξενοδόχων επιχειρηματιών συνεχίζουν να επιμένουν στην ασυδοσία προσπαθώντας να επαναφέρουν και να μονιμοποιήσουν συνθήκες γαλέρας».
«Δε θα το επιτρέψουμε»
«Καλούμε τους συναδέλφους εργαζόμενους ξενοδοχοϋπαλλήλους όπου παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα να τα καταγγέλλουν. Επίσης, να αποφεύγουν τους συγκεκριμένους εργοδότες.
Τέλος, ζητούμε από τους συναδέλφους να είναι δίπλα στο Σωματείο μας, τους διαβεβαιώνουμε ότι το επόμενο διάστημα θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα μέσα που προβλέπονται για τη διασφάλιση των εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων μας», καταλήγει η ανακοίνωση.
Η ανακοίνωση του Σωματείου Μαγείρων Ζαχαροπλαστών
"Άλλο ένα τραγικό περιστατικό που αποδεικνύει την εντατικοποίηση της δουλειάς, σε σημείο εξόντωσης, των εργαζομένων στο βωμό του κέρδους είναι η λιποθυμία εργαζόμενου μάγειρα σε ξενοδοχείο του Ν. Ηρακλείου. Ο εργαζόμενος υποστηρίζει ότι εργαζόταν πάνω από ένα 8ωρο καθημερινά, χωρίς διάλλειμα, χωρίς ρεπό, με συνέπεια να λιποθυμήσει από υπερκόπωση και να μεταφερθεί στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου.
Με αφορμή αυτό το περιστατικό, το Σωματείο Μαγείρων – Ζαχαροπλαστών & Λοιπού προσωπικού κουζίνας καταδικάζει με τον πιο άμεσο τρόπο την μη τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων για τον Covid-19 που επιβάλει η νομοθεσία για την προστασία του προσωπικού των ξενοδοχείων και των χώρων εστίασης. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα στον χώρο των ξενοδοχείων είναι πολύ αυστηρά και προβλέπουν για κάθε πόστο περισσότερους εργαζόμενους από αυτούς που σήμερα εργάζονται. Ωστόσο, επιχειρήσεις δεν προχωρούν στη τήρηση αυτών των πρωτοκόλλων με αποτέλεσμα να εργάζονται εξαντλητικά λιγότεροι εργαζόμενοι για να διεκπεραιώσουν τον μεγάλο φόρτο εργασίας.
Το Σωματείο μας, λοιπόν, καταγγέλλει τις επιχειρήσεις, οι οποίες υποχρεώνουν τους εργαζόμενους τους να δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες εργασίας, με εξαντλητικό ωράριο και μη τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων. Ως αποτέλεσμα αυτού είναι περιστατικά λιποθυμίας όπως το παραπάνω, αναπνευστικών προβλημάτων, υπερκόπωσης κτλ.
Επιπλέον, καταγγέλλει μερίδα ξενοδοχείων, τα οποία δεν έχουν προχωρήσει σε προσλήψεις ή ανάκληση των αναστολών των συμβάσεων εργασίας με βάση την πληρότητα τους, όπως ορίζει η κοινή υπουργική απόφαση με αριθ. 23102/477/12-6-2020 (Β 2268). Με βάση αυτή τα ξενοδοχεία και τα εποχικά καταλύματα υποχρεώνονται να ανακαλέσουν στην εργασία τους το 1/3 του προσωπικού με την συμπλήρωση του 20% της πληρότητας, τα 2/3 του προσωπικού με την συμπλήρωση του 50% της πληρότητας και όλο το προσωπικό με την συμπλήρωση του 80% της πληρότητας.
Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερη για όλους. Θα πρέπει να υποδείξουμε υπεύθυνη στάση, ομοψυχία, αλληλεγγύη και κοινωνική ευθύνη."
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr