Good News από την ελληνική ναυτιλία: Ξεπέρασε τα 4000 πλοία - Νέος ναυτιλιακός κώδικας μετά από 63 χρόνια

Σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο ο ελληνικός  στόλος αυξήθηκε κατά 70 πλοία 

Στα 4.038 πλοία, διαφόρων κατηγοριών, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 350.465.999 dwt και 205.647.569 gt συνολικά, ανήλθε το δωδεκάμηνο που έληξε τον Φεβρουάριο 2021 ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε στις 10/03 η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Comittee).

Σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο ο στόλος αυξήθηκε κατά 70 πλοία και επίσης κατά 9.642.362 dwt και 5.953.710 gt.

Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν και 134 πλοία διαφόρων κατηγοριών υπό ναυπήγηση, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 17.814.560 dwt και 11.480.103 gt.

Από αυτά τα 70 είναι δεξαμενόπλοια, τα 6 πλοία μεταφοράς χημικών, 28 πλοία μεταφοράς αερίων, τα 22 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο πλοία άλλων φορτίων.

Ο στόλος που είναι εγγεγραμμένος στην ελληνική σημαία έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων, DWT και GT, που περιλαμβάνει τώρα 584 πλοία, από 36.623.355 GT και 62.317.858 DWT σε αντίθεση με τα αριθμητικά στοιχεία του προηγούμενου έτους για 636 πλοία, 38.799.270 GT και 65.640.708DWT.

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε 29 νηολόγια και σύμφωνα με τα νέα στοιχεία το νηολόγιο (σημαία) του Παναμά κέρδισε 44 πλοία, η σημαία Λιβερίας κέρδισε 65 πλοία, η σημαία των Marshall Islands κέρδισε 27 πλοία.

Από την άλλη πλευρά το νηολόγιο της Κύπρου έχασε 24 πλοία, της Μάλτας 15 πλοία και του Hong Kong έχασε ένα πλοίο.

Επίσης η ελληνική σημαία έχασε 52 πλοία, 3.322850 dwt και 2.175.915 gt.

Συνολικά την πρώτη θέση στον ελληνόκτητο στόλο κατέχει η σημαία της Λιβερίας με 931 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 87.219.660 dwt και ακολουθεί η σημαία των Marshall Island με 877 πλοία, 71.290.147 dwt.

Το μερίδιο της σημαίας της Λιβερίας είναι το 24,9% του ελληνόκτητου στόλου και των Marshall Island το 20,3% των συνολικών dwt του ελληνόκτητου στόλου, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Επισημαίνεται ότι ο υπό ελληνική σημαία στόλος με 584 πλοία 62.317.858 dwt βρίσκεται στην τρίτη θέση σε όρους dwt και αντιπροσωπεύει το 17% του συνόλου των dwt του υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλου.

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η σημαία του Παναμά με 419 πλοία 26.239.919 dwt και στην πέμπτη θέση βρίσκεται η σημαία των νήσων Bahamas με 204 πλοία 18.676.094 dwt.

Μετά από 63 χρόνια, αναμορφώνεται ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου

Ο Κώδικας Ναυτικού Δικαίου θεσπίστηκε το 1958 και έκτοτε δεν είχε τροποποιηθεί, παρά τις εξελίξεις στην εθνική και διεθνή ναυτιλία.

Μετά από 63 χρόνια, υπό την προεδρία της καθηγήτριας Εμπορικού και Ναυτικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Αθηνών, Λίας Αθανασίου, ξεκίνησαν οι εργασίες της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για την αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, ο οποίος δεν έχει αναμορφωθεί εδώ και 63 χρόνια.

«Σήμερα είναι μια ιστορική μέρα για την Ελληνική Ναυτιλία», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, επισημαίνοντας ότι «εξήντα τρία χρόνια μετά την ψήφιση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, επιβάλλεται η ριζική του αναμόρφωση».

«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κινείται σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που αποσκοπεί στην ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου καθώς και στην αύξηση της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών στα πλοία της σημαίας μας.

Σημαντική προϋπόθεση για να πετύχουμε τους στόχους μας, είναι και ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής μας νομοθεσίας. Ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου έχει αναμφίβολα ξεπερασθεί προ πολλού.

Οι αδυναμίες του είναι εμφανείς, με πιο χαρακτηριστική την μη συμμόρφωσή του με διεθνείς συμβάσεις που έχουν θεσπισθεί. Η Ελλάδα, ως κυρίαρχη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως οφείλει να διαθέτει και αντίστοιχα πρωτοπόρο θεσμικό πλαίσιο που να διέπει το σύγχρονο ναυτιλιακό γίγνεσθαι. Η αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου αποτελεί την κορωνίδα των νομοθετικών παρεμβάσεων που καλούμαστε να υλοποιήσουμε. Είμαι βέβαιος ότι το έργο της Επιτροπής θα έχει την επιτυχία που όλοι προσδοκούμε» υπογράμμισε.

Ο κ. Πλακιωτάκης ευχαρίστησε την πρόεδρο και τα μέλη της Επιτροπής για τη συμμετοχή τους σε αυτήν, τους ευχήθηκε καλή επιτυχία και διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα σταθεί αρωγός στο δύσκολο αλλά και ιστορικό αυτό έργο που καλείται η εν λόγω Επιτροπή να φέρει σε πέρας.

Στην Επιτροπή συμμετέχουν διακεκριμένα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, εκπρόσωποι της ναυτιλιακής κοινότητας και φορέων εξειδικευμένων στα θέματα ναυτικού δικαίου καθώς και έμπειρα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr