Και ο Θεός έπλασε τη Σοφία Λόρεν - Η μούσα του Κάρλο Πόντι σε 30 σπάνιες πόζες - Κλείνει τα 87 & θυμάται - "Τα δύσκολα χρόνια & ο μεγάλος έρωτας"(φώτο-βίντεο)
"Το σώμα αλλάζει το μυαλό όχι" δηλώνει η διάσημη σταρ
Η Σοφία Λόρεν είναι η πιο διάσημη Ιταλίδα της γενιάς της. Παγκοσμίως θεωρείται ένα διαχρονικό σύμβολο του σεξ.
Γεννημένη από άγαμη μητέρα, είχε δύσκολα παιδικά χρόνια. Το να είσαι παράνομο παιδί σήμαινε απουσία του πατέρα και ακραία φτώχεια στα πρώτα 15 χρόνια της ζωής της.
Με το παρατσούκλι «μικρό ξυλάκι», ήταν ντροπαλή, άσχημη και αδύνατη ως παιδί, και δεν ήξερε ότι μια μέρα θα γινόταν σύμβολο του σεξ στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, αναφέρει το Vintage Every day, που δημοσιεύει 35 σπάνιες φωτογραφίες της Λόρεν από τη δεκαετία του 50
Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός, γεννήθηκε με το όνομα Σοφία Βιλάνι Σικολόνε στην κλινική Βασίλισσα Μαργαρίτα (Regina Margherita) της Ρώμης στις 20 Σεπτεμβρίου 1934 με γονείς τους Ρικάρντο Σικολόνε και Ρομίλντα Βιλάνι
Οι γονείς της απέκτησαν και μια δεύτερη κόρη, τη Μαρία, το 1938. Ο Ρικάρντο αρνήθηκε να παντρευτεί τη Ρομίλντα, αφήνοντάς τη χωρίς υποστήριξη.
Η μητέρα της Σοφίας Λόρεν, ήταν καθηγήτρια πιάνου που φιλοδοξούσε να γίνει ηθοποιός, Η Ρομίλντα μαζί με τις δύο κόρες της, Σοφία και Μαρία, επέστρεψαν στην πατρίδα της στο Ποτσουόλι (Pozzuoli), κοντά στη Νάπολη, όπου και μεγάλωσαν μαζί με την αδερφή της με τη βοήθεια της γιαγιάς της Σοφίας.
Στα 87 της παραμένει δραστήρια και λαμπερή αποδεικνύοντας ότι η ομορφιά δεν έχει ηλικία
Σε ηλικία 14 ετών η Λόρεν συμμετείχε στο διαγωνισμό ομορφιάς Μις Ιταλία και, παρότι δεν κέρδισε, αναδείχθηκε σε μία από τις πρώτες φιναλίστ. Αργότερα ξεκίνησε μαθήματα υποκριτικής και επιλέχθηκε ως κομπάρσα στην ταινία Κβο βάντις, αφετηρία στην κινηματογραφική της καριέρα. Τελικά άλλαξε το όνομά της σε Σοφία Λόρεν.
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1950, το άστρο της Λόρεν στο Χόλιγουντ άρχισε να λάμπει με ταινίες όπως αυτές του 1957: Το παιδί και το δελφίνι (Boy on a Dolphin) και Υπερηφάνια και πάθος (The Pride and the Passion), στο οποίο συμπρωταγωνίστησε με τον Φρανκ Σινάτρα και τον Κάρι Γκραντ.
Παγκόσμια φήμη
Η Λόρεν απέκτησε παγκόσμια φήμη χάρη σε ένα συμβόλαιο για πέντε ταινίες με την Paramount Pictures.
Ανάμεσα στις ταινίες της εκείνης της εποχής είναι: Πόθοι κάτω από τις λεύκες (Desire Under the Elms) μαζί με τον Άντονι Πέρκινς, βασισμένο στο ομότιτλο έργο του Ευγένιου Ο'Νηλ, το Σπίτι πάνω σε βάρκα (Houseboat) μια ρομαντική κομεντί όπου συμπρωταγωνιστούσε με τον Κάρι Γκραντ και τη Διαβολογυναίκα (Heller in Pink Tights) του Τζορτζ Κιούκορ στην οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά με ξανθά μαλλιά (φορώντας περούκα).
Η Λόρεν επέδειξε αξιόλογες υποκριτικές ικανότητες και κέρδισε το σεβασμό ως δραματική αλλά και ως κωμική ηθοποιός, ιδιαίτερα σε ιταλικά έργα όπου μπορούσε να εκφραστεί πιο ελεύθερα παρόλο που γνώριζε πάρα πολύ καλά αγγλικά.
Το 1960, η ερμηνεία της Λόρεν στην ταινία του Βιττόριο ντε Σίκα Η ατιμασμένη (La Ciociara) της έφερε πολλά βραβεία συμπεριλαμβανομένων κι αυτών στα κινηματογραφικά φεστιβάλ των Καννών, της Βενετίας και του Βερολίνου.
Η ερμηνεία της βραβεύτηκε, επίσης, με το Βραβείο Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου, το πρώτο σημαντικό Όσκαρ που δόθηκε σε μη-αγγλόφωνη ερμηνεία.
Αρχικά, η θλιβερή, έντονη ιστορία μιας μητέρας και μιας κόρης που επιβιώνουν σε μια διαλυμένη από τον πόλεμο Ιταλία με την Άννα Μανιάνι στο ρόλο της μητέρας της Σοφίας.
Οι διαπραγματεύσεις, όμως, πιθανόν εξαιτίας της αμοιβής της, κατέρρευσαν και το σενάριο ξαναγράφτηκε για να υποδυθεί η Λόρεν τη μητέρα και η Ελεονόρα Μπράουν την κόρη.
Ο έρωτας με τον Κάρλο Πόντι
Η Λόρεν συνάντησε τον Κάρλο Πόντι το 1950 κατά τη διάρκεια ενός διαγωνισμού ομορφιάς στον οποίο εκείνος ήταν κριτής.
Αφού είχε βοηθήσει την καριέρα της Τζίνα Λολομπρίτζιτα να εκτοξευθεί, βοήθησε και τη Λόρεν να πάρει πολλούς μικρούς ρόλους.
Αργότερα, ενώ ήταν στην Ατλάντα των ΗΠΑ το 1957, έβαλε δικηγόρους να του βγάλουν το διαζύγιό του στο Μεξικό από την τότε σύζυγό του, Τζουλιάνα, και τις άδειες του γάμου του με τη Λόρεν.
Η Ιταλία όμως δεν αναγνώριζε τα διαζύγια εκείνη την εποχή και το 1962 το ζευγάρι ακύρωσε τον γάμο του ώστε να αποφύγει την καταδίκη για διγαμία.
Μετά από αυτό, ο Πόντι πρότεινε στη Τζουλιάνα να μετακομίσουν οι τρεις τους στη Γαλλία, όπου επιτρέπονταν τα διαζύγια, και να γίνουν Γάλλοι πολίτες.
Το 1965 η Τζουλιάνα Πόντι χώρισε τον άντρα της, επιτρέποντας στον Πόντι να παντρευτεί τη Λόρεν το 1966 με πολιτικό γάμο στις Σέβρες.
Με τον Πόντι απέκτησε δυο γιους, τον Κάρλο Πόντι Τζούνιορ και τον Εντοάρντο Πόντι.
Ο τελευταίος είναι σκηνοθέτης και παντρεύτηκε την ηθοποιό Σάσα Αλεξάντερ στη Γενεύη της Ελβετίας και απέκτησαν μαζί μια κόρη, τη Λουτσία Σοφία .
"Το σώμα αλλάζει - Το μυαλό όχι"
Το 2020 είδαμε τη Σοφία Λόρεν να πρωταγωνιστεί στο δράμα του Netflix The Life Ahead.
H ταινία αφηγείται τη ζωή της μαντάμ Ρόζα, μιας φλογερής πρώην πόρνης από στις ακτές της νότιας Ιταλίας.
Σε σκηνοθεσία του γιου της Εντοάρντο Πόντι, η Σοφία Λόρεν υποδύεται στα 86 της, έναν ρόλο πολύ διαφορετικό από αυτούς που της χάρισαν τη μεγάλη δόξα.
«Τα πράγματα δεν αλλάζουν πολύ», λέει. «Το σώμα αλλάζει. Το μυαλό όχι », δηλώνει σε συνέντευξη της στον Guardian.
Η ταινία The Life Ahead, γυρίστηκε στο Μπάρι έναν τόπο που μοιάζει με με τη γενέτειρα της Loren, το Pozzuoli.
Στην ερώτηση αν η ηρωίδα της ταινίας έχει κοινά με τη Σοφία Λόρεν και αν το Μπάρι της θύμισε τον τόπο που μεγάλωσε η Λόρεν απαντά:
"Ναι, ίσως έχω κοινά". Αλλά το Pozzuoli, είναι διαφορετικό. Έζησα εκεί κατά τη διάρκεια του πολέμου, οπότε είναι αδύνατο να συγκριθεί. Τότε, δεν είχαμε τίποτα.
Πείνα, και πόλεμος. Όλα ήταν εναντίον μας. Κάθε βράδυ μπορεί να πεθαίναμε ».
Αυτό που θυμάται περισσότερο για τη μητέρα της, τη Ρομίλντα ήταν η ανθεκτικότητά της, ο συνδυασμός της ευθραυστότητας και της δύναμής της.
Αυτές είναι οι ιδιότητες που μοιράστηκε η Λόρεν με τη Ρομίλντα. «Είχε μια αξιοπρέπεια στον τρόπο που παρουσίαζε τον εαυτό της.
Μια ζωντάνια που θυμάμαι ακόμη και όταν ήταν 80. Ήταν διαχρονική αλλά κατά κάποιο τρόπο αρκετά σέξι, παρά την ηλικία της », λέει.
Για τον πατέρα της λέει:
"Ήθελα να περπατήσω στα μέρη που περπάτησε εκείνος. Να μπω στη θέση του. Να καταλάβω πώς είναι να ζεις όπως έζησε εκείνος και γιατί πήρε αυτές τις αποφάσεις. Ήθελα απαντήσεις. Δεν της πήρα ποτέ"
Στο διαγωνισμό ομορφιάς Miss Italia του 1950, η 15χρονη τότε Λόρεν, γνώρισε για πρώτη φορά τον Carlo Ponti, έναν παραγωγό ταινιών που ήταν μόλις δύο χρόνια μικρότερος από τη μητέρα της (έγιναν εραστές τέσσερα χρόνια αργότερα).
Και πάλι, είναι δελεαστικό να θεωρούμε την Πόντι ως τον μεγαλύτερο στην ηλικία προστάτη που την ποθούσε, αναφέρει ο Xan Brooks στον Guardian.
«Δεν μου αρέσει η λέξη προστάτης», λέει η Λόρεν. « Περισσότερο ήταν κάποιος που πίστεψε σε μένα».
Ωστόσο, ήταν ο Πόντι που άλλαξε το όνομά της και διαμόρφωσε την εικόνα της. Ο Πόντι την υπερασπίστηκε ενάντια σους "ειδικούς" του Χόλιγουντ που επέμεναν ότι η μύτη της ήταν πολύ μεγάλη και τα χείλη της ήταν πολύ γεμάτα και που, δίνοντας της την ετικέτα, «η Ιταλίδα Μέριλιν Μονρόε», κατάφεραν με κάποιο τρόπο να κάνουν κακό στις δύο ηθοποιούς.
Και ήταν ο Πόντι που βοήθησε να σχεδιαστεί η καριέρα της, έτσι ώστε να προσγειωθεί στη σκηνή σαν κάποιος επισκέπτης από άλλο πλανήτη. Ασύλληπτα, πανέμορφη και ιλιγγικά ευπροσάρμοστη, τόσο άνετη στο δράμα όσο και στην κωμωδία.
Στη συνέντευξη στον Guardian η Λόρεν λέει ότι η μητέρα της ήταν ενάντια στα νέα πράγματα. Νόμιζε ότι δεν θα είχα ποτέ επιτυχία και αυτό ήταν λάθος, έκανε λάθος. Αργότερα άρχισε να πιστεύει ότι ίσως θα μπορούσα να είμαι κάποια. Αλλά ήταν πάντα ένα μεγάλο ίσως. Για εκείνη, η ζωή που ήθελα, ήταν όλη ένα όνειρο. Και δεν πίστευε στα όνειρα ».
Για την καριέρα στο Χόλιγουντ που άρχισε μετά το συμβόλαιο με την Paramount, η Λόρεν λέει ότι για εκείνη έμοιαζε σαν μια μικρή παράκαμψη: "Ναι, ήθελα να μάθω αγγλικά να πάω στην Αμερική και να γνωρίσω νέους ανθρώπους , αλλά εκείνη την εποχή ήμουν αρραβωνιασμένη με τον Κάρλο. Για μένα το όνειρο μου ήταν ο γάμος μαζί του και τα παιδιά.
Σε ερώτηση γιατί δεν ευδοκίμησε το ειδύλιο με τον Κάρι Γκραντ, και γύρισε στον Πόντι, απαντά "Επειδή ήμουν ερωτευμένη μαζί του". "Δεν μπορούσα να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς αυτόν, από τότε που γνωριστήκαμε. Δεν ήταν εύκολο να είμαι μαζί του λόγω των περιστάσεων αλλά και πάλι η ζωή μου ήταν ο Πόντι, όχι ο Γκραντ", λέει.
Το μότο της στη ζωή είναι: Να είσαι δυνατός. Συνέχισε και προσπάθησε. Άλλοτε κάνεις λάθη και άλλοτε κερδίζεις. ’Έκανα κάποια λάθη», παραδέχεται «Ωστόσο, κέρδισα».
Φωτογραφίες Vintage Every Day
Δείτε όλες τις φωτογραφίες στο κεντρικό SLIDESHOW
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr