Gov.gr Wallet: Πώς λειτουργεί, ποια θα είναι η χρήση του - Κυρ. Μητσοτάκης: Η ψηφιακή μετάβαση είναι μια μετάβαση σε μία πιο δυναμική οικονομία (φωτό - βίντεο)
Ο πρωθυπουργός στην παρουσίαση της εφαρμογής Gov.gr Wallet...
Στο κινητό τηλέφωνο περνά η αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης από χθες μέσα από τη νέα επίσημη εφαρμογή Gov.gr Wallet , η οποία αφορά στη δημιουργία, αποθήκευση και στον έλεγχο γνησιότητας των ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο κινητό μας τηλέφωνο.
«Αυτός ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι ένας επιφανειακός μοντερνισμός. Είναι μια βαθιά τομή, ένας βαθύς κοινωνικός εκσυγχρονισμός. Είναι μία επιλογή η οποία έχει επίκεντρο τον άνθρωπο, τη ζωή του και γι΄ αυτό και η ψηφιακή μετάβαση είναι τελικά μετάβαση σε μία πιο δυναμική οικονομία και σε μία πιο δίκαιη κοινωνία», τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στην εκδήλωση για την παρουσίαση της εφαρμογής Gov.gr Wallet, μέσα από την οποία οι πολίτες μπορούν από σήμερα να δημιουργούν, αποθηκεύουν, και να ελέγχουν ως προς τη γνησιότητα τους, τα νέα ψηφιακά αντίγραφα του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας και της άδειας οδήγησης αλλά και να υπογράφουν τα έγγραφα «γνησίου υπογραφής».
Αναφερόμενος στη δυνατότητα που υπάρχει σήμερα μέσα από το gov.gr για το σχεδιασμό μιας σειράς νέων διαδικασιών με αποκλειστικό ψηφιακό αποτύπωμα, όπως αυτή του εμβολιασμού, το Power Pass, το Fuel Pass, αλλά και μια σειρά υπηρεσιών που προστίθενται στο ψηφιακό χαρτοφυλάκιο, όπως η ψηφιακή μεταβίβαση οχήματος, η 'Αυλη Συνταγογράφηση και το Ψηφιακό Βιβλιάριο Υγείας για παιδιά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως «η τεχνολογία, λοιπόν, δεν είναι μόνο στην υπηρεσία του πολίτη, στη μείωση της γραφειοκρατίας, στην εξάλειψη των ουρών στα γκισέ, αλλά στην υπηρεσία μιας δίκαιης κοινωνικής πολιτικής, η οποία ακριβώς μπορεί να υλοποιηθεί σήμερα, επειδή έχουμε στη διάθεσή μας αυτές τις πολύ σημαντικές κατακτήσεις».
Ο πρωθυπουργός επεσήμανε ότι αυτό το οποίο γίνεται σήμερα δεν ήταν καθόλου δεδομένο μέχρι και πριν από κάποια χρόνια. «Νομίζω ότι είναι ένα συλλογικό κέρδος για τον τρόπο λειτουργίας της κρατικής μηχανής, για την Δημόσια Διοίκηση και μια κατάκτηση της χώρας -όχι της κυβέρνησης- που θα μας συνοδεύει για πολλά χρόνια ακόμα», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.
Η εφαρμογή Gov.gr Wallet, που σήμερα άνοιξε για τους πολίτες με ΑΦΜ που τελειώνει σε 1 και σε λίγες μέρες για όλους, θα επιτρέπει τη δημιουργία και την αποθήκευση των νέων ψηφιακών αντιγράφων του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης, στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για την ψηφιοποίηση του κράτους προς όφελος του πολίτη και για την ασφαλή απλοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών.
Οι πολίτες θα μπορούν να επιδείξουν τα νέα ψηφιακά έγγραφα για κάθε νόμιμη πράξη ή συναλλαγή εντός Ελλάδας, καθώς είναι ισάξια με τα έγχαρτα. Δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν μόνο για ταξίδια στο εξωτερικό.
Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής οι πολίτες θα μπορούν να υπογράφουν τα έγγραφα «γνησίου υπογραφής» που διατίθενται στο gov.gr, δηλαδή υπεύθυνες δηλώσεις, εξουσιοδοτήσεις, ψηφιακές βεβαιώσεις εγγράφου και ιδιωτικά συμφωνητικά.
Στο μέλλον η εφαρμογή Gov.gr Wallet θα γίνει προσωπικός ψηφιακός «χαρτοφύλακας» των πολιτών για τη διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους, καθώς θα επιτρέπει την αποθήκευση κι άλλων δεδομένων, όπως τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, τα στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, το αποτέλεσμα του ελέγχου ΚΤΕΟ, στοιχεία ασφάλισης και άλλα.
Η εφαρμογή Gov.gr Wallet είναι διαθέσιμη για έξυπνες συσκευές Android και iOS. Η ταυτοποίηση του χρήστη γίνεται, είτε μέσω κωδικών Taxisnet, είτε μέσω στοιχείων e-banking. Στη συνέχεια, ο χρήστης λαμβάνει γραπτό μήνυμα με τον κωδικό επιβεβαίωσης, ώστε να εισέλθει με ασφάλεια στην υπηρεσία.
Όταν ο πολίτης χρησιμοποιεί τη νέα ψηφιακή ταυτότητα ή το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης, ο ελεγκτής σκανάρει τον QR κωδικό του ψηφιακού εγγράφου, μέθοδος που επιτρέπει όχι μόνο την εξακρίβωση των στοιχείων, αλλά και την επιβεβαίωση ότι το έγγραφο παραμένει σε ισχύ.
Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να εγκρίνει ή να απορρίψει κάθε έλεγχο, όμως για τη διευκόλυνσή του έχει στη διάθεσή του και τη λειτουργία quickscan, μέσω της οποίας προεγκρίνει μόνο τον επόμενο έλεγχο.
Η επιλογή quickscan είναι χρήσιμη σε περιπτώσεις που ο πολίτης θέλει να ολοκληρώσει γρήγορα έναν αναμενόμενο έλεγχο, όπως πριν την είσοδο σε συναυλιακό χώρο ή σε γήπεδο, και παραμένει σε ισχύ για πέντε λεπτά.
Σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα του πολίτη δεν είναι δυνατόν να αποθηκευτούν από τον ελεγκτή.
«Με το Gov.gr Wallet κάνουμε ένα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση του οράματος που μας έχει εμπιστευτεί ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να πολιτογραφήσουμε την Ελλάδα στο μέλλον. Πρόκειται για μια εφαρμογή με διπλή αξία. Από τη μία παράγει προστιθέμενη αξία στην καθημερινότητα των πολιτών, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να συναλλάσσονται παντού ψηφιακά, μόνο με το κινητό τους τηλέφωνο, γρήγορα και με ασφάλεια. Και από την άλλη, διαθέτει και μεγάλη συμβολική αξία, καθώς δύο από τα κυριότερα έγγραφα που οριοθετούν τη σχέση του πολίτη με το κράτος περνούν στην ψηφιακή εποχή.
Εν τέλει, το Gov.gr Wallet λειτουργεί ως ταυτοποιητικό εργαλείο της ψηφιακής προόδου που κράτος και πολίτες καταγράφουμε την τελευταία τριετία και θα μας βοηθήσει να κάνουμε την καθημερινότητα κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα απλούστερη και καλύτερη», δήλωσε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος πραγματοποίησε αναλυτική παρουσίαση της νέας εφαρμογής.
«Σήμερα, κάναμε ένα ακόμη πολύ σημαντικό βήμα προς την πολιτεία του μέλλοντος, δίνοντας σε όλους τους πολίτες, με μία νέα χρηστική ψηφιακή εφαρμογή, τη δυνατότητα να έχουν στο κινητό τους την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης. Η κυβέρνηση, σχεδιάζει και υλοποιεί αποτελεσματικά, έργα που κάνουν πιο εύκολη την καθημερινότητά όλων μας.
Με γνώμονα την ευκολία, την ταχύτητα, την ασφάλεια, τη μείωση της γραφειοκρατίας και του δημοσιονομικού κόστους καθώς και τη διευκόλυνση του έργου ελέγχου από την Ελληνική Αστυνομία, προχωράμε μπροστά», σημείωσε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος.
«Ένας από τους πρώτους στόχους που έθεσε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ήταν η μετάβαση του κράτους στην ψηφιακή εποχή. Κι αυτός ο μετασχηματισμός δεν ήταν, ούτε είναι εύκολος. Τίποτε απ' όσα είδαμε σήμερα, ή το προηγούμενο διάστημα, αλλά και όσα θα δούμε στο εγγύς μέλλον, δεν θα ήταν εφικτό αν δεν βγαίναμε από τον ψηφιακό μας μεσαίωνα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επί διακυβερνήσεως ΝΔ και μετά από 38 ολόκληρα χρόνια κατάφερε να αποκτήσει νέο πληροφοριακό σύστημα. Αλλάξαμε εμείς, για να μπορέσουμε να αλλάξουμε την καθημερινότητα των πολιτών.
Ένα μεγάλο μέρος των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφορά βεβαίως τα μεγάλα έργα που έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα σχεδιασμού και υλοποίησης, όπως ο ΒΟΑΚ, η Πατρών - Πύργου, ο Ε-65, οι επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα, το Μετρό Πειραιά, το νέο Μετρό Θεσσαλονίκης και τόσα άλλα έργα που υλοποιούμε αυτή τη στιγμή. Γιατί, φυσικά και είναι απαραίτητος ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός και ασφαλώς πολύ σημαντικά τα εμβληματικά έργα. Όμως ακόμη πιο σημαντικός είναι ο σεβασμός στο πολίτη. Να μην τον ταλαιπωρεί το κράτος. Να μην τον εκδικείται με πολύπλοκες, χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Gov.gr Wallet - Πώς λειτουργεί, ποια θα είναι η χρήση του
Στο κινητό τηλέφωνο περνά η αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης από σήμερα μέσα από τη νέα επίσημη εφαρμογή, η οποία αφορά στη δημιουργία, αποθήκευση και στον έλεγχο γνησιότητας των ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο κινητό μας τηλέφωνο.
Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια. Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το κινητό τους για οποιαδήποτε συναλλαγή τους εντός Ελλάδας, όπως ακριβώς χρησιμοποιούσαν ως τώρα την αστυνομική τους ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησής τους. Περαιτέρω, μέσα από την εφαρμογή αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράφουν ψηφιακά έγγραφα ακόμα πιο εύκολα, γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, μέσω του docs.gov.gr.
Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας - ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Εγκατάσταση εφαρμογής και αυθεντικοποίηση πολιτών
Το Gov.gr Wallet είναι ήδη διαθέσιμο στα app stores των λογισμικών iOS και Android και η χρήση του θα είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη αρχής γενομένης σήμερα από τον αριθμό 1, την Πέμπτη το 2 κ.ο.κ.. Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr. Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται σε πρώτο επίπεδο με τους κωδικούς στο Taxisnet και κατόπιν με την καταχώρηση κωδικού μιας χρήσης (OTP - One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται σε αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκει επιβεβαιωμένα στον πολίτη. Για τον σκοπό αυτό ο πολίτης θα πρέπει πριν εισέλθει στην εφαρμογή:
* είτε να έχει καταχωρίσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω του notify.gov.gr,
* είτε να έχει βεβαιώσει ψηφιακά την υπογραφή του μέσω του gov.gr (Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου, Ιδιωτικό Συμφωνητικό).
Αφού αυθεντικοποιηθεί, ο πολίτης καλείται να δώσει άδεια για να λαμβάνει ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία της λόγω του μηχανισμού συγκατάθεσης σε περίπτωση επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την ενεργοποίηση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης (quick login), η οποία παρέχεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε συσκευής.
Δημιουργία και αποθήκευση αντιγράφων
Αφού εισέλθει στο περιβάλλον της εφαρμογής, ο πολίτης μπορεί με ελάχιστα κλικ να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης του. Αρχικά επιλέγει ποιο έγγραφο θέλει να εκδώσει και κατόπιν λαμβάνει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP - One Time Password) τον οποίο και εισάγει στην εφαρμογή. Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή και στο wallet του κινητού τηλεφώνου. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται εκ νέου για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.
Στοιχεία ψηφιακών αντιγράφων και επαλήθευση γνησιότητας
Τα ψηφιακά αντίγραφα του Gov.gr Wallet περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που περιέχονται στις αστυνομικές ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης αντίστοιχα. Ενσωματώνουν, επιπλέον, έναν κωδικό QR και έναν μοναδικό κωδικό εγγράφου, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η επαλήθευση γνησιότητάς τους. Ειδικά, αναφορικά με το ψηφιακό αντίγραφο του διπλώματος οδήγησης, η φωτογραφία που θα εμφανίζεται αντλείται από το Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας, συνεπώς θα είναι ίδια με της αστυνομικής ταυτότητας και όχι κατ' ανάγκη ίδια με εκείνη του διπλώματος οδήγησης.
Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου γίνεται με τον κωδικό QR του. Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της ίδιας εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή προκειμένου να επαληθεύσει τα στοιχεία του. Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.
Η δυνατότητα γρήγορης επαλήθευσης
Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να επιλέγει όποτε το επιθυμεί τη λειτουργία γρήγορης επαλήθευσης (quick scan). Μέσω της συγκεκριμένης λειτουργίας, ο πολίτης δίνει ουσιαστικά «προέγκριση» για τον επόμενο και μόνο έλεγχο, εφόσον αυτός πραγματοποιηθεί αποκλειστικά εντός των επόμενων πέντε λεπτών. Επιδεικνύοντας τον quick scan κωδικό QR ο έλεγχος πραγματοποιείται ταχύτερα, καθώς ο ελεγκτής αποκτά απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία του πολίτη. Με τον τρόπο αυτό, ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί αμεσότερα, ιδίως σε περιπτώσεις που παρατηρείται συνωστισμός ή που απαιτείται ταχύτητα, όπως π.χ. είσοδος σε συναυλίες, αεροπλάνα κ.α..
Η δυνατότητα υπογραφής εγγράφων στο docs.gov.gr
Τέλος, μέσω του Gov.gr Wallet ο πολίτης μπορεί να υπογράφει ταχύτερα και ασφαλέστερα έγγραφα μέσω του docs.gov.gr. Συγκεκριμένα, εφόσον ο πολίτης έχει εγκαταστήσει στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή και έχει αποθηκεύσει την αστυνομική του ταυτότητα, θα μπορεί να επιλέξει και να εγκρίνει την έκδοση ενός ψηφιακού εγγράφου μέσω της εφαρμογής αντί να λάβει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP - One Time Password).
Απώλεια ή αντικατάσταση έγχαρτων πιστοποιητικών και απώλεια συσκευής
Εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια της αστυνομικής του ταυτότητας είτε αυτοπροσώπως σε ένα αστυνομικό τμήμα είτε μέσω του gov.gr, τότε αυτόματα και άμεσα οποιοδήποτε ψηφιακό αντίγραφο έχει εκδοθεί ακυρώνεται. Το ίδιο ισχύει και εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια του διπλώματος οδήγησης σε ένα αστυνομικό τμήμα, σε ένα ΚΕΠ ή στη Διεύθυνση Μεταφορών της αρμόδιας Περιφέρειας.
Σε περιπτώσεις που εκδίδεται νέα αστυνομική ταυτότητα ή νέο δίπλωμα οδήγησης για άλλον λόγο πέραν της απώλειας, τότε τα ψηφιακά αντίγραφα των παλαιότερων έγχαρτων πιστοποιητικών ακυρώνονται αυτόματα και πρέπει να εκδοθούν ψηφιακά αντίγραφα των νέων πιστοποιητικών, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία για την αρχική τους έκδοση.
Σε περίπτωση απώλειας της συσκευής όπου είναι αποθηκευμένα τα ψηφιακά αντίγραφα, ο πολίτης μπορεί να ανακαλέσει την ισχύ των αποθηκευμένων ψηφιακών αντιγράφων μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr. Η ανάκληση των φυσικών αντιγράφων δεν ακυρώνει τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά.
Πώς διαχειρίζομαι την ψηφιακή ταυτότητα και δίπλωμα;
- Αν χάσω ή κλαπεί το κινητό μου; Ανακαλώ την ισχύ των ψηφιακών εγγράφων μέσα από τη σχετική υπηρεσία στο gov.gr
- Αν χάσω ή κλαπεί η φυσική ταυτότητα και το δίπλωμα μου; Δηλώνω την απώλεια όπως οφείλω και μέσω διαλειτουργικοτήτων γίνεται συστημικά ανάκληση της ισχύος των ψηφιακών εγγράφων
- Αν μου κρατηθεί η ταυτότητα ή το δίπλωμά μου; (πχ. στρατιωτική θητεία, αφαίρεση διπλώματος λόγω παράβασης ΚΟΚ) Ανακαλείται η ισχύς του ψηφιακού εγγράφου (εάν το έχω ήδη δημιουργήσει) ή μου αφαιρείται η δυνατότητα να το εκδώσω από τη στιγμή που ο φορέας ο οποίος κρατάει προσωρινά το έγγραφο το δηλώσει στο σύστημά του
- Πώς μου αφαιρούνται τα ψηφιακά και έγχαρτα έγγραφα μου; Εφόσον παρουσιάσω το ψηφιακό έγγραφο, αυτό καταχωρίζεται στο σύστημα του φορέα ο οποίος το αφαιρεί και αμέσως ανακαλείται. Εάν δεν έχω το έγχαρτο έγγραφο μαζί μου, θα πρέπει να το προσκομίσω στον φορέα βάσει των ισχύοντων κανονισμών (πχ. στην περίπτωση του άδειας οδήγησης, παρουσίαση σε ΑΤ εντός 3 ημερών)
Απαραίτητες διευκρινίσεις
Η έκδοση ψηφιακών αντιγράφων επιτρέπεται μόνο εφόσον ο πολίτης κατέχει νόμιμα το αντίστοιχο έγχαρτο πιστοποιητικό. Ως εκ τούτου, σε περιπτώσεις προσωρινής ή οριστικής ανάκλησης ή κράτησης της αστυνομικής ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης, τα μητρώα που διαλειτουργούν στην εφαρμογή ενημερώνονται αυτόματα, ώστε ο πολίτης να μην εκδίδει, αποθηκεύει ή χρησιμοποιεί τα αντίστοιχα ψηφιακά αντίγραφα.
Προϋπόθεση για τη χρήση του Gov.gr Wallet είναι η εγκατάσταση της εκάστοτε τελευταίας έκδοσης της εφαρμογής.
Επιπλέον, κάθε πολίτης μπορεί να αποθηκεύει τα ψηφιακά αντίγραφα μόνο σε μία συσκευή. Σε περίπτωση που προβεί σε έκδοση και αποθήκευση ψηφιακού αντιγράφου σε δεύτερη συσκευή, τότε τα προηγούμενα ψηφιακά αντίγραφα ανακαλούνται αυτόματα.
Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν εντός της ελληνικής επικράτειας ακριβώς την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά. Συνεπώς, από σήμερα οι πολίτες μπορούν να τα επιδεικνύουν αντί για την αστυνομική ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης. Κατ' εξαίρεση, αναφορικά με τις συναλλαγές πολιτών με πιστωτικά ιδρύματα, με χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα θα ξεκινήσουν να έχουν ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2022.
Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο. Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά όχι σε διεθνείς πτήσεις ή σε μετακινήσεις εντός της ζώνης Σένγκεν.
Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στην εφαρμογή και στο wallet.gov.gr. Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης στο wallet.gov.gr/support.
Επόμενες προσθήκες στην εφαρμογή
Στο μέλλον πρόκειται να προστεθούν στην εφαρμογή περισσότερα έγγραφα, όπως τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, τα στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου, τα στοιχεία ασφάλισης κλπ. Περαιτέρω, μελλοντικά θα είναι δυνατή και η αυθεντικοποίηση στο gov.gr μέσω του Gov.gr Wallet.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr