Τα κινητά «ξαναγράφουν» το savoir vivre - Νέα μελέτη έδειξε ότι οι «έξυπνες» συσκευές μάς ακολουθούν παντού, ακόμη και ...στην τουαλέτα

Τα smartphones, πέρα από παράθυρο στον κόσμο και πρακτικά γκάτζετ τσέπης για κάθε ενδεχόμενο, συχνά-πυκνά συνοδεύονται από όχι και τόσο κομψές συμπεριφορές οι οποίες παρ' όλα αυτά έχουν καταφέρει και έχουν τρυπώσει στη σφαίρα των κοινωνικά αποδεκτών πράξεων.

Τα smartphones, πέρα από παράθυρο στον κόσμο και πρακτικά γκάτζετ τσέπης για κάθε ενδεχόμενο, συχνά-πυκνά συνοδεύονται από όχι και τόσο κομψές συμπεριφορές οι οποίες παρ' όλα αυτά έχουν καταφέρει και έχουν τρυπώσει στη σφαίρα των κοινωνικά αποδεκτών πράξεων. Πλέον ο χρήστης μπορεί ανενόχλητος να «πασπατεύει» τη συσκευή του και ας βρίσκεται περιτριγυρισμένος από κόσμο ή σε μια πολύ σημαντική επαγγελματική συνάντηση - κάτι που μέχρι πρότινος ήταν αδιανόητο, γράφει στο tovima.gr η Ειρήνη Βενιού.



Νέα βρετανική μελέτη έδειξε ότι οι «έξυπνες» συσκευές μάς ακολουθούν παντού, και ιδιαίτερα σε μέρη στα οποία κάποτε ακόμη και ο... βασιλιάς πήγαινε μόνος του, όπως π.χ. στο υπνοδωμάτιο και στην τουαλέτα. Σε γενικές γραμμές φάνηκε ότι το 74% των συμμετεχόντων ηλικίας 16-24 ετών κουβαλούν διαρκώς το κινητό μαζί τους.

Ολος ο κόσμος σε μια συσκευή

Στόχος των ειδικών της εταιρείας επικοινωνίας και μάρκετινγκ Havas Media, που πραγματοποίησε τη δημοσκόπηση, ήταν να δουν τον βαθμό της επίδρασης του ψηφιακού περισπασμού στην κοινωνία αλλά και στην ανθρώπινη ψυχολογία. Διαπίστωσαν λοιπόν ότι - όπως βέβαια μπορεί κανείς απλά να παρατηρήσει γύρω του - τα νέα παιδιά δεν συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο που συμπεριφέρονταν οι συνομήλικοί τους πριν από 10 χρόνια.

Βάσει των στοιχείων που συνέλεξαν μάλιστα, φάνηκε ότι όχι μόνο δεν χρησιμοποιούν τις συσκευές τους απλώς ως μέσο επικοινωνίας - πραγματοποιώντας τηλεφωνικές κλήσεις ή στέλνοντας μηνύματα - αλλά εξαρτώνται σε υπερβολικό βαθμό από αυτές, εμφανίζοντας μάλιστα αυξημένα επίπεδα στρες σε περίπτωση που τις αποχωριστούν έστω και για λίγο.



Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κατά τους ειδικούς, ενθαρρύνουν τις ναρκισσιστικές συμπεριφορές που παρατηρούνται ανάμεσα στους νέους. Περίπου το 50% των εθελοντών δήλωσε ότι κάποια στιγμή έχει δημοσιεύσει κάτι στα social media αποβλέποντας σε μια συγκεκριμένη αντίδραση από πλευράς των φίλων του. Η νέα γενιά φάνηκε να υιοθετεί συχνά επιδεικτικές και προκλητικές συμπεριφορές ή ακόμη να ψεύδεται στους διαδικτυακούς φίλους με μεγαλύτερη ευκολία συγκριτικά με τους μεγαλύτερους χρήστες.

Περίπου το 33% παραδέχθηκε ότι πολλές φορές υπερβάλλει σε δηλώσεις που δημοσιεύει στο status, με τις γυναίκες να σκαρφαλώνουν στην κορυφή της συγκεκριμένης συνήθειας.

Επίσης το 68% αποκάλυψε ότι έχει κάποια στιγμή «ψαχουλέψει» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βρει πληροφορίες που αφορούσαν τον/την πρώην σύντροφό του. Παρ' όλα αυτά, το 75% αναγνωρίζει ότι τα social media μπορούν να καταστρέψουν μια σχέση.

Νέες συνήθειες, νέοι κώδικες καλής συμπεριφοράς

Από την ανταπόκριση των εθελοντών φάνηκε ότι η εκτεταμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων έχει καταφέρει να «ξεχειλώσει» τα όρια των αποδεκτών συμπεριφορών στο κοινωνικό μας περιβάλλον. Το 66% εξ αυτών δήλωσε ότι ασχολείται με το κινητό ενόσω βρίσκεται έξω με φίλους ή συναδέλφους και ιδιαίτερα όταν η σύσταση της παρέας ή η κουβέντα είναι βαρετή.

Το 79% των βρετανών χρηστών που έλαβαν μέρος στη δημοσκόπηση ανέφερε ότι είναι απόλυτα αποδεκτό να χρησιμοποιεί κανείς το κινητό του στην τουαλέτα, ενώ το 81% θεωρεί ότι μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί τη συσκευή του σε ήσυχους χώρους, όπως π.χ. σε μια βιβλιοθήκη ή στο τρένο.

Πέρα από τις κοινωνικές αντοχές όμως, όπως φαίνεται τα smartphones δοκιμάζουν και τις επαγγελματικές επιδόσεις των χρηστών. Το 29% συμφωνεί με τη χρήση των «έξυπνων» συσκευών κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής συνάντησης ή μιας σύσκεψης.

«Κατά την τελευταία δεκαετία η επίδραση του κινητού τηλεφώνου και των social media στην καθημερινότητά μας έχει προκαλέσει δραματικές αλλαγές στον ανθρώπινο ψυχισμό» αναφέρει εκπρόσωπος της Havas Media. «Για τον λόγο αυτόν βλέπουμε ότι και ο τρόπος που μια εταιρεία προσεγγίζει τους πελάτες και γενικότερα το κοινό της έχει αλλάξει. Το σίγουρο είναι ότι οι εταιρείες που κατανοούν την περιπλοκότητα του νέου αυθόρμητου, ναρκισσιστή και εξαρτημένου από τη συσκευή του καταναλωτή είναι εκείνες που τελικά θα καταφέρουν να ξεχωρίσουν στο πλήθος».

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr