Ταινίες της εβδομάδας: Ο Χάρι Πότερ επιστρέφει στο Νότινγκ Χιλ και ο Δράκουλας στον Φάουστ-Επιστρέφει και το Nymphomaniac για όσους το έχασαν (βίντεο)

Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ, το παιδί που μεγάλωσε μαζί με τον Χάρι Πότερ και έγινε σούπερ σταρ πριν κλείσει τα 16 του, επιστρέφει δειλά στο κινηματογραφικό μας προσκήνιο, αναζητώντας ζωτικό χώρο στη δραματική κομεντί.



του Δημήτρη Μπούρα στην Καθημερινή

Μετά τον Χάρι Πότερ φαντάζει άγουρος ηθοποιός, χωρίς ταυτότητα, που πασχίζει να ενηλικιωθεί καλλιτεχνικά αλλάζοντας το ένα μετά το άλλο τα κινηματογραφικά είδη. Πέρασε από το γκόθικ («Η γυναίκα με τα μαύρα»), το βιογραφικό δράμα (ενσάρκωσε τον Αλεν Γκίνσμπεργκ στο περυσινό «Kill Your Darlings», που είχε διανομή αλλά δεν παίχτηκε στις ελληνικές αίθουσες), σήμερα δοκιμάζει το γλυκόπικρο ρομάντζο.



Ο σκηνοθέτης Μάικλ Ντόους, που χάραξε τη ρότα τού «Φίλοι, ή κάτι παραπάνω;», μάλλον είχε στο πίσω μέρος του μυαλού του ταινίες όπως το «Οταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι», το «Ο γάμος του καλύτερού μου φίλου» ή το «Νότινγκ Χιλ». Ο Ράντκλιφ, μακριά από την ασφάλεια της σχολής των μάγων, ζει καινούργια χτυποκάρδια. Αγωνιά για το αν θα ξαναβρεί το κοινό του, που τον έκανε διάσημο την περασμένη δεκαετία, μέσα από ένα θέμα που απευθύνεται κυρίως σε γυναίκες.

Ο ήρωάς του, ο 25άρης Ουάλας, που έχει εγκαταλείψει τις σπουδές του στην ιατρική επειδή τον παράτησε μια συμφοιτήτριά του, ανακαλύπτει τον μεγάλο έρωτα στο πρόσωπο της Τσάντρι, που τη γνώρισε τυχαία σε ένα πάρτι. Όλα δείχνουν πως ο ένας έχει γεννηθεί για τον άλλο, η Τσάντρι όμως έχει δεσμό και σκέφτεται σοβαρά τον γάμο. Η διαδρομή μέχρι το τέλος αυτής της προβλέψιμης ιστορίας έχει αρκετό ενδιαφέρον. Ο Ράντκλιφ παίζει σαν να του έχουν αναθέσει ρόλο σε εφηβική ταινία γύρω από το πρώτο ερωτικό σκίρτημα, το φιλμ όμως έχει ζωηρό ρυθμό και ατμόσφαιρα που σε κρατάει. Δίπλα του, η εγγονή του Ηλία Καζάν, Ζόε Καζάν.



«Dracula Untold» (** 1/2). Παραλίγο μια μεγάλη ταινία γύρω από τον μεγαλύτερο μύθο του ρομαντισμού, τον Δράκουλα. Τα ειδικά εφέ, οι σκηνές δράσης που θυμίζουν επικές μάχες και ο θόρυβος την αδικούν. Την ξεχωρίζει, όμως, η προσέγγιση του βαμπιρικού μύθου. Το σενάριο είναι πιο κοντά στην ιστορική αλήθεια (στον υπαρκτό πρίγκιπα της Βλαχίας Βλαντ Τσέπες, που πολέμησε με πείσμα τους Οθωμανούς μετά την πτώση του Βυζαντίου), ενώ ο κόμης Δράκουλας μοιάζει πιο πολύ με τον Φάουστ παρά με το απέθαντο πλάσμα της φαντασίας του Μπραμ Στόουκερ. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Γκάρι Σορ σκηνοθετεί σαν να του έχουν αναθέσει να μεταφέρει τους «300» στο σκηνικό του «Game of Thrones». Πρωταγωνιστεί ο Λουκ Εβανς.



«Ένα γενναίο ψέμα» (**).Ο Καναδός σκηνοθέτης Φιλίπ Φαλαρντό («Ο εξαιρετικός κύριος Λαζάρ») παγιδεύτηκε σε μια άνιση ταινία χολιγουντιανών προδιαγραφών. Στο πρώτο μέρος, συγκινητικό αλλά και κοινότοπο, τέσσερα αδέλφια διασχίζουν το Σουδάν, που φλέγεται από τον Εμφύλιο, με προορισμό ένα στρατόπεδο προσφύγων στην Κένυα. Στο δεύτερο μέρος, όπου το χιούμορ φέρνει λίγο αέρα στα πανιά, 13 χρόνια μετά, τα τέσσερα αδέλφια βρίσκουν νέα πατρίδα στο Κάνσας με τη βοήθεια του ΟΗΕ. Η Ρις Γουίδερσπουν, που τα περιμένει, ουσιαστικά δεν έχει ρόλο.



«Στο σκοτάδι» (**). Νορβηγικό δράμα του Εσκιλ Βογκτ. Μια παντρεμένη γυναίκα χάνει την όρασή της. Βυθισμένη στο σκοτάδι, δημιουργεί με τη φαντασία της έναν κόσμο στον οποίο προβάλλει τις φοβίες και τα άγχη της. Η φωτογραφία είναι του Θύμιου Μπακατάκη («Κυνόδοντας»).

Τέλος, επέστρεψε και ο Λαρς φον Τρίερ με πιο «σκληρό» «Nymphomaniac».

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr