Αποκλειστικό: «Made in Greece» η The Motley Goat & ο Αλέξανδρος Πάσσος εξηγεί πώς ένα «παρδαλό κατσίκι» έγινε φίρμα & τι σημαίνει στυλ (φώτο)

Πρωταγωνιστής της φίρμα ένα... παρδαλό κατσίκι!

Mε περίσσιο χιούμορ ο σχεδιαστής και δημιουργός της σειράς “The Motley Goat”Μιχαήλ - Αλέξανδρος Πάσσος, αποφάσισε να ονομάσει το brand του «Το Παρδαλό Κατσίκι».

Ο λόγος; Λίγο επειδή πρωταγωνιστής στα σχέδιά του είναι ένα… κατσίκι, αλλά και λίγο επειδή όταν μπήκε στον χώρο της μόδας, χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία, η πρώτη του σκέψη ήταν ότι με το τολμηρό του αυτό εγχείρημα θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι!

Το δικό του showroom στο Χαλάνδρι αντικατοπτρίζει ακριβώς τον τρόπο που ο ίδιος ο Μιχαήλ-Αλέξανδρος ορίζει το σύγχρονο ελληνικό design και εκφράζει την ελληνική φινέτσα σε κομψό και ρετρό σχεδιασμό.

Η συλλογή του, φτιαγμένη αποκλειστικά από φυσικές πρώτες ύλες, σήμερα έχει εμπλουτιστεί και με φόρμες, αλλά και μοντέρνα backpacks για άντρες και γυναίκες.

Το εγχείρημα του ταλαντούχου σχεδιαστή πέτυχε 100% και τα μπλουζάκια της Motley Goat έχουν πλέον φανατικούς θαυμαστές.

Στη συνέντευξη που ακολουθεί ο Μιχαήλ – Αλέξανδρος Πάσσος μας λέει την ιστορία πίσω από τη δημιουργία της “The Motley Goat”, αποκαλύπτει τα μελλοντικά σχέδια και όνειρα του και μας εξηγεί τι σημαίνει γι’ αυτόν στυλ.

 

 

Κύρια σημεία της συνέντευξης

  • Μετά από αρκετά χρόνια ενασχόλησης με τον χώρο της μόδας μέσα από διάφορες θέσεις, μου δημιουργήθηκε η ανάγκη έκφρασης μέσα από μια συλλογή με σύγχρονο ελληνικό design, όπως εγώ το ορίζω.
  • Το brand συνδυάζει στοιχεία από την ελληνική κουλτούρα με αρκετές δόσεις χιούμορ και ρετρό σχεδιασμού, ενώ απευθύνεται σε μια μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού καθώς όλοι βρίσκουν κάποιο σχέδιο που τους εκφράζει!
  • Απολαμβάνω το κάθε στάδιο μέχρι να ολοκληρωθεί ένα σχέδιο, από την σύλληψη της ιδέας ώσπου να δω τυπωμένο το πρώτο δείγμα, και αργότερα το ίδιο σχέδιο στην βιτρίνα κάποιου καταστήματος
  • Αξιοσημείωτο είναι και το ζήτημα της μη ύπαρξης Σωματείου σχεδιαστών -ή βοήθειας από το Εμπορικό Επιμελητήριο- που θα μπορούσε να προάγει συνολικά την ελληνική μόδα, και ιδιαίτερα τα μικρά brands που αγωνίζονται να βγουν στην επιφάνεια.
  • Το στυλ είναι κάτι πολύ διαφορετικό από την μόδα και ξεκινάει από τα ρούχα που μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα και μέσα από αυτά να εκφράζουμε την προσωπικότητα μας, ενίοτε και την διάθεση της στιγμής.
  • Το brand The Motley Goat έχει ελληνική ψυχή, αν καμιά φορά λοξοκοιτά και σε άλλες χώρες και πολιτισμούς!
  • Για την ώρα υπάρχει ένα σαφές business plan και θέλω να πιστεύω ότι αν διατηρήσουμε την άριστη σχέση ποιότητας-τιμής που έχουμε, με αρκετή προσπάθεια και σκληρή δουλειά, πολλά ταξίδια, εξέλιξη των σχεδίων και εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων μας θα κατακτήσουμε τελικά όλους τους στόχους μας!
  • Η βιομηχανία της μόδας είναι από τις πλέον επιβαρυντικές για το περιβάλλον, και το ζήτημα έχει οξυνθεί με την έλευση των fast fashion αλυσίδων.

    

 

-Ποιο είναι το story / το αφήγημα γύρω από τη δημιουργία του brand The Motley Goat; Ποια η ιδέα, η στόχευση και τα στάδια ανάπτυξής του;

-Μετά από αρκετά χρόνια ενασχόλησης με τον χώρο της μόδας μέσα από διάφορες θέσεις, μου δημιουργήθηκε η ανάγκη έκφρασης μέσα από μια συλλογή με σύγχρονο ελληνικό design, όπως εγώ το ορίζω. Έτσι λοιπόν, το brand The Motley Goat ιδρύθηκε το 2015 και τελικά επαναλανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2017 έχοντας πια σε πρώτο πλάνο τα prints του λογότυπου σε διάφορες εκδοχές του.

Πλέον εστιάζουμε στα accessories και τα premium printed T-shirts, μέσα από μια συλλογή που διαρκώς εμπλουτίζεται, το brand συνδυάζει στοιχεία από την ελληνική κουλτούρα με αρκετές δόσεις χιούμορ και ρετρό σχεδιασμού, ενώ απευθύνεται σε μια μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού καθώς όλοι βρίσκουν κάποιο σχέδιο που τους εκφράζει!

   

Όλα τα είδη της συλλογής εμπνέονται από το κατοχυρωμένο και πλέον αναγνωρίσιμο λογότυπο, το Παρδαλό Κατσίκι, το οποίο με χιούμορ και αυτοσαρκασμό συνδέει το brand με τις ελληνικές του ρίζες αλλά και με τη χαρά που σκοπεύει να «μεταφέρει» με κάθε μπλουζάκι και αξεσουάρ.

  

-Τι σημαίνει για εσάς The Motley Goat και πόσο κοντά είναι στη δική σας φιλοσοφία ζωής;

-Πρωτίστως σημαίνει δημιουργικότητα. Απολαμβάνω το κάθε στάδιο μέχρι να ολοκληρωθεί ένα σχέδιο, από την σύλληψη της ιδέας ώσπου να δω τυπωμένο το πρώτο δείγμα, και αργότερα το ίδιο σχέδιο στην βιτρίνα κάποιου καταστήματος.

Κάθε σχέδιο συνδέεται με κάποιο βίωμα, την ‘’ελληνικότητα’’ που έχω μέσα μου, συνεπώς είναι κατά κάποιο τρόπο η ενσάρκωση των ιδεών μου.

 

-Ποια ήταν τα δύσκολα βήματα που συναντήσατε στην πορεία σας μέχρι τώρα και ποιες οι μεγαλύτερες επιτυχίες;

-Υπό τις παρούσες συνθήκες, το πλέον δύσκολο κομμάτι θεωρώ πως είναι η οικονομική πολιτική και η μη επαρκής παραγωγική βάση στην Ελλάδα.

Αξιοσημείωτο είναι και το ζήτημα της μη ύπαρξης Σωματείου σχεδιαστών -ή βοήθειας από το Εμπορικό Επιμελητήριο- που θα μπορούσε να προάγει συνολικά την ελληνική μόδα, και ιδιαίτερα τα μικρά brands που αγωνίζονται να βγουν στην επιφάνεια.

  

Είναι δύσκολο το επιχειρείν στην Ελλάδα για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε, ωστόσο με αρκετή πίστη και πολύ δουλειά όλα είναι εν τέλει εφικτά.

Οι μεγαλύτερες επιτυχίες δεν έχουν έρθει ακόμα, προσωπικά όμως θεωρώ μια κατάκτηση την αναγνωρισιμότητα που έχει ήδη αποκτήσει το brand, τις συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις αλλά και την πρόσφατη επέκταση μας στο εξωτερικό, σε Κύπρο και Λίβανο.

-Σε τι διαφοροποιείται η The Motley Goat από άλλα casual wear brands;

-Η βασική διαφορά είναι η καινοτομία στον σχεδιασμό, η αγάπη για τις φυσικές πρώτες ύλες και η υπεύθυνη παραγωγή σε συνθήκες «αειφόρου» ανάπτυξης.

Σε πολλούς κωδικούς χρησιμοποιούμε οργανικό βαμβάκι και όλα τα είδη είναι προϊόντα Δίκαιου Εμπορίου.

Τα χρώματα των εκτυπώσεων είναι οικολογικά ενώ πέρα από την άριστη ποιότητα των πρώτων υλών, οι εκτυπώσεις πραγματοποιούνται με ψηφιακούς εκτυπωτές τελευταίας τεχνολογίας σε high definition.

Όλα τα είδη της συλλογής εμπνέονται από το κατοχυρωμένο και πλέον αναγνωρίσιμο λογότυπο, το Παρδαλό Κατσίκι, το οποίο με χιούμορ και αυτοσαρκασμό συνδέει το brand με τις ελληνικές του ρίζες αλλά και με τη χαρά που σκοπεύει να «μεταφέρει» με κάθε μπλουζάκι και αξεσουάρ.

-Τι σημαίνει «στυλ» για εσάς;

-Πιστεύω ότι το στυλ είναι κάτι πολύ διαφορετικό από την μόδα και ξεκινάει από τα ρούχα που μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα και μέσα από αυτά να εκφράζουμε την προσωπικότητα μας, ενίοτε και την διάθεση της στιγμής.

-Πλέον σας βρίσκουμε στο δικό σας χώρο στο Χαλάνδρι. Μιλήστε μας γι΄ αυτό…

-Σωστά, ο νέος μας χώρος άνοιξε στις αρχές Μαΐου του 2019 και τον εγκαινιάσαμε στα τέλη του ίδιου μήνα – ήταν μια υπέροχη βραδιά!

Η δημιουργία ενός χώρου όπου θα μπορεί κανείς να βρει συγκεντρωμένη όλη την συλλογή ήταν εξ’ αρχής ένας από τους στόχους μου.

Όταν λοιπόν ο κατάλληλος χώρος βρέθηκε και οι συνθήκες το επέτρεπαν δημιουργήσαμε το showroom, με χαλαρό αλλά κομψό, ρετρό σχεδιασμό, που αντικατοπτρίζει απόλυτα την ελληνική φινέτσα και την φιλοσοφία του brand και φιλοξενεί ολόκληρη την συλλογή του The Motley Goat.

Ελπίζω να γίνει ένας χώρος συνάντησης ανθρώπων που αγαπούν το καλό design. Σε βάθος χρόνου φιλοδοξώ να καταστήσω το brand συνώνυμο του καλού ελληνικού design και το νέο μας «σπίτι» είναι το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση!

Ξέρω ότι δίνετε μεγάλη σημασία στη βιώσιμη παραγωγή και στην αειφόρο ανάπτυξη του label σας. Τι ρόλο παίζουν για σας οι πρώτες ύλες και σε τι υλικά επενδύεις;

-Είναι αλήθεια πως επενδύσαμε στην βιώσιμη ανάπτυξη του label, από κοινού με ένα δυνατό και ξεκάθαρο concept και ποιοτικές πρώτες ύλες.

Καταρχάς όλοι οι κωδικοί είναι προϊόντα δίκαιου εμπορίου και πάντα από φυσικές πρώτες ύλες – ακόμα και τα νέα μας backpack είναι από 100% βαμβακερό καμβά.

Πολλοί κωδικοί επιπλέον είναι από πιστοποιημένο οικολογικό βαμβάκι, ενώ και τα χρώματα των εκτυπώσεων είναι οικολογικά και υδατοδιαλυτά.

Έχουμε περιορίσει στο ελάχιστο τη χρήση χαρτιού και πλαστικού, ενώ και η συσκευασία αποστολής μας είναι από ανακυκλωμένο χαρτί.

Σίγουρα μπορούμε να κάνουμε περισσότερα, και όσο αναπτύσσεται το brand τόσο ερευνούμε τους τρόπους που μπορεί να γίνει αυτό και το θέλουμε!

Ίσως γνωρίζεις ότι η βιομηχανία της μόδας είναι από τις πλέον επιβαρυντικές για το περιβάλλον, και το ζήτημα έχει οξυνθεί με την έλευση των fast fashion αλυσίδων.

Με βάση αυτό αλλά και τις δικές μου προσωπικές ανησυχίες αποφάσισα εξ’ αρχής η δική μου συλλογή να μην έχει εποχικότητα και να βασίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο σε φιλικές προς το περιβάλλον πρώτες ύλες και πρακτικές.

-Εμείς δημιουργήσαμε το site »Made in Greece.news». Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;

-Το brand The Motley Goat έχει ελληνική ψυχή, αν καμιά φορά λοξοκοιτά και σε άλλες χώρες και πολιτισμούς!

Όλα τα είδη της συλλογής εμπνέονται από το κατοχυρωμένο και πλέον αναγνωρίσιμο λογότυπο, το «Παρδαλό Κατσίκι», το οποίο με χιούμορ και αυτοσαρκασμό συνδέει το brand με τις ελληνικές του ρίζες.

Το ίδιο το brand name, το Παρδαλό Κατσίκι δηλαδή, εμπνεύστηκε από μια κοινή ελληνική έκφραση για να αποτυπώσει την πολύ-συλλεκτικότητα του brand.

Από εκεί και πέρα, το παρδαλό κατσίκι εμπνέεται και από πολλά ελληνικά στοιχεία, ήθη, έθιμα, χαρακτηριστικά του Έλληνα καταναλωτή έως και τις δικές μου «ελληνικές» αναμνήσεις, και τα αποτυπώνει με τρόπο συχνά χιουμοριστικό στην εικόνα του, το logo του.

Με άλλα λόγια, το Παρδαλό Κατσίκι καλείται να «φορέσει» κάθε φορά κάτι ελληνικό, είτε πρόκειται για μαγιάτικο στεφάνι, είτε για τσαρούχια, είτε να ντυθεί «ναυτάκι», ενώ χαρακτηριστικό σχέδιο μας είναι και η κονσέρβα γάλακτος που παραπέμπει σε παλιά συσκευασία γνωστής ελληνικής εταιρείας.

-Που ονειρεύεστε να φτάσει στο μέλλον το δημιούργημά σας; Πώς θα προχωρήσετε και θα εξελίξετε όσες προσπάθειες έχουν γίνει μέχρι τώρα;

-Ο βασικός στόχος είναι να συνεχιστεί η δυναμική ανάπτυξη του και να τοποθετηθεί σε περισσότερα upscale καταστήματα και ξενοδοχειακές boutiques.

 

Επιθυμούμε όμως και συνεργασίες με περισσότερα καταστήματα του εξωτερικού, πέραν όμως της επιθυμητής εμπορικής επιτυχίας, φιλοδοξώ να καταστήσω το brand συνώνυμο του καλού ελληνικού design.

Για την ώρα υπάρχει ένα σαφές business plan και θέλω να πιστεύω ότι αν διατηρήσουμε την άριστη σχέση ποιότητας-τιμής που έχουμε, με αρκετή προσπάθεια και σκληρή δουλειά, πολλά ταξίδια, εξέλιξη των σχεδίων και εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων μας θα κατακτήσουμε τελικά όλους τους ανωτέρω στόχους!

Το άρθρο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο Made in Greece News στις 5 Φεβρουαρίου 2020

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr