Με SMS οι κλήσεις στο κινητό μέσω του wallet: Αυτές είναι οι 6 παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά - 1.388 κάμερες, στην Αθήνα, πότε θα λειτουργήσουν (βίντεο)

Από το καλοκαίρι του 2025 οι κλήσεις της τροχαίας θα έρχονται ηλεκτρονικά στο κινητό μας

Το σχέδιο για την εγκατάσταση 1.388 καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών παρουσιάστηκε από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίο, και τον περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά.

Την παρουσίαση συντόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

Όπως εξήγησε ο Δημήτρης Παπαστεργίου, Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, πέραν των 388 καμερών που θα προμηθευτεί η περιφέρεια Αττικής με σύμβαση που υπογράφηκε πριν από λίγες ημέρες, η κυβέρνηση θα προσθέσει άλλες 1.000 κάμερες στην Αθήνα αλλά και σε άλλα σημεία που υπέδειξε η ΕΛΑΣ.

Πως θα λειτουργεί το σύστημα

Το νέο σύστημα, το οποίο, όπως είπε, θα ισχύσει από το καλοκαίρι του 2025 και μετά, ο κ. Παπαστεργίου έχει σκοπό να πηγαίνει η κλήση απ' ευθείας στον παραβάτη

«Από την ώρα που είστε εγγεγραμμένοι στο εθνικό μητρώο επικοινωνίας θα έρχεται ένα SMS ότι ελέγχεστε για παράβαση και την ίδια ώρα το υλικό - φωτογραφίες και βίντεο - θα πηγαίνει στην ΕΛΑΣ όπου ένας αστυνομικός θα βεβαιώνει την παράβαση» συνέχισε ο κ. Παπαστεργίου, το υπουργείο του οποίου τρέχει δύο διαγωνισμούς για τις κάμερες και το πληροφοριακό σύστημα.

Το επόμενο βήμα είναι ότι «θα σου έρχεται στη θυρίδα που θα πάρει θέση στο wallet του gov.gr, εκεί θα υπάρχει βίντεο και φωτογραφία της παράβασης και θα δίνεται η δυνατότητα είτε πληρωμής είτε αμφισβήτησης».

Οι παραβάσεις που θα βεβαιώνονται ψηφιακά είναι:

  1. υπέρβαση ορίου ταχύτητας,
  2. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
  3. χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  4. παράνομη χρήση ΛΕΑ,
  5. οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση,
  6. κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ.

Δείτε την παρουσίαση

 

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε «εξίσου σημαντικό είναι και το νέο πληροφοριακό σύστημα πάνω στο οποίο θα γίνεται όλη αυτή η δουλειά. Διότι μέχρι σήμερα, ήταν ένα κατακερματισμένο σύστημα αφορούσε και ενέπιπτε και όλη αυτή η αρμοδιότητα και στους Δήμους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός […] Σήμερα έχουμε 12 σταθερές κάμερες ταχύτητας στον ΟΑΣΑ κυρίως έλεγχο της λεωφορειολωρίδας.

Είναι οι 388 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής, σύμβαση η οποία ήδη έχει υπογραφεί και 17 σταθερές κάμερες ταχύτητας στην Αττική Οδό, οι οποίες δουλεύουν. Οι μελλοντικές ανάγκες, όπως έχουν καταγραφεί στη μέχρι τώρα συνεργασία που είχαμε, αφορούν σε 39 κάμερες για τον ΟΑΣΑ και άλλες 1.316 κάμερες ελέγχου παραβάσεων και ασφάλειας, όπως μας τις έχει δώσει η Τροχαία. Τα 708 από τα σημεία αυτά είναι στην Αττική.

Τι θα κάνουν οι κάμερες για τις οποίες συζητάμε; Αυτά τα οποία λίγο πολύ μπορεί κάποιος να αντιληφθεί. Μιλάμε για όριο ταχύτητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση διάβασης πεζών, μη τήρηση χρήσης κράνους, χρήση κινητού, εξαιρετικά επικίνδυνη παράβαση και αιτία πολλών ατυχημάτων, χρήση ζώνης αλλά και κάτι το οποίο την ώρα αυτή ολοκληρώνεται με την εκκαθάριση των μητρώων των οχημάτων. Δηλαδή αν το αυτοκίνητο το οποίο κυκλοφορεί είναι ασφαλές, έχει περάσει ΚΤΕΟ, είναι ασφαλισμένο ή θα έπρεπε να είναι σε ακινησία και κυκλοφορεί.

Το σχέδιο για 1.388 κάμερες της τροχαίας στους δρόμους

Η διαγωνιστική διαδικασία για τις κάμερες θα είναι, όπως ακριβώς αναφέρθηκε νωρίτερα, με παραχώρηση για μία δεκαετία. Στην ουσία ζητάμε από τους αναδόχους να προμηθευτούν τις κάμερες, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οποίων θα προδιαγράφονται στα τεύχη τα οποία στα οποία σήμερα επεξεργαζόμαστε, αλλά θα έχουν και τη συντήρηση και λειτουργία.

Ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με τον αριθμό των καμερών που απλά έβαλε, αλλά με τον αριθμό των καμερών οι οποίες δουλεύουν και αυτό γιατί μέχρι σήμερα δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι δουλειά της Τροχαίας το να τρέχει και να συντηρεί κάμερες. Το να τρέχει και να συντηρεί ή να συνδέει στο διαδίκτυο κάμερες για να μπορούν να αποσταλούν τα δεδομένα γρήγορα. Αυτό θα είναι η δουλειά του αναδόχου. Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι το τέλος Γενάρη του 25.

Πάμε και στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο είναι εξίσου σημαντικό. Εδώ τι θέλουμε να κάνουμε; Θέλουμε να γίνει κατανοητό ότι πλέον όλο αυτό το σύστημα μπαίνει για να λειτουργήσει, να λειτουργήσει άμεσα και ο πολίτης να γνωρίζει αν έχει κάνει κάποια παραβίαση κάποιου όρου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ή όχι. Ο σκοπός μας είναι λοιπόν με τη δημιουργία, με την εφαρμογή του συστήματος την ώρα που κάνεις κάποια παράβαση, παραδείγματος χάριν περνάς με κόκκινο να σου έρχεται sms στο κινητό που είναι δηλωμένο στο μητρώο επικοινωνίας, το οποίο θα λέει ότι ελέγχεσαι για την τάδε παράβαση. Γιατί ελέγχεται; Διότι οι παραβάσεις θα πρέπει να βεβαιώνονται από αστυνομικά όργανα. Την ώρα λοιπόν που αυτό συμβαίνει στο πληροφοριακό σύστημα θα γίνεται μία εγγραφή με όλο το ανάλογο υλικό, φωτογραφίες και βίντεο[…]».

«Έως το 2026, περίπου 1.400 κάμερες θα έχουν μπει από την Περιφέρεια Αττικής σε φανάρια (388 το 2025 και 1.000 ακόμα το 2026), τα οποία έχει υποδείξει η Τροχαία. Έτσι, από τα μέσα του 2025 και μετά θα βλέπετε φανάρια με κάμερες, οι οποίες θα καταγράφουν παραβάσεις», δήλωνε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Newsroom».

Ειδικότερα, για το πότε θα μπουν οι κάμερες ελέγχου στα φανάρια, υπογράμμισε: «Εμείς θέλουμε να υπάρχει έλεγχος. Το θέλει νομίζω ο κάθε πολίτης πλέον. Οι λεωφορειολωρίδες να ελέγχονται, όπως και τα φανάρια. Έως το 2026, 1.400 κάμερες θα έχουν μπει από την Περιφέρεια Αττικής σε φανάρια (388 το 2025 και 1.000 ακόμα το 2026), τα οποία έχει υποδείξει η Τροχαία.

Έτσι, από τα μέσα του 2025 και μετά θα βλέπετε φανάρια με κάμερες, οι οποίες θα καταγράφουν παραβάσεις (…) Θα ελέγχεται από έναν αστυνομικό για το ότι είναι παράβαση και ο αστυνομικός πάντα θα βεβαιώνει την παράβαση από εκεί (…).

Θα πηγαίνει το ιστορικό σε έναν κεντρικό μηχανισμό, ο οποίος θα καταγράφει την εικόνα. Ο αστυνομικός θα βεβαιώνει την παράβαση και θα την έχετε ηλεκτρονικά στο κινητό σας. Εντός δύο ημερών. Αυτά, που έρχονται μετά από πέντε χρόνια και δέκα χρόνια, ξεχάστε τα (…) Θα υπάρχει, βέβαια, δικαίωμα ηλεκτρονικής ένστασης.

Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα το λεωφορείο να πηγαίνει στην ώρα του. Ο κόσμος πρέπει να εμπιστευτεί πάλι τις αστικές συγκοινωνίες».

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr